Stellantis musí šetřit. Kvůli elektromobilům patrně zavře některé továrny

Výroba Citroënu C5 Aircross v továrně ve francouzském Rennes

Výroba Citroënu C5 Aircross v továrně ve francouzském Rennes Zdroj: Stellantis

Výkonný ředitel Stellantisu Carlos Tavares vystoupil na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas.
2 Fotogalerie
luk
Diskuze (0)

Automobilový koncern Stellantis, který zahrnuje populární značky Jeep, Citroën, Fiat či Peugeot, zřejmě uzavře v blízké budoucnosti další závody. Prohlásil to výkonný ředitel společnosti Carlos Tavares na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Stellantis také zvažuje, že ukončí výrobu v Číně, která je největším automobilovým trhem světa.        

Koncern podle svého šéfa nutně potřebuje snížit náklady. Důvodem je současná vysoká inflace a také přechod na elektromobilitu. „Pokud neoptimalizujeme naši nákladovou strukturu, nemůžeme zvládnout dodatečné náklady na elektrifikaci,“ uvedl Tavares. „Jestli se trh zmenší, nebudeme potřebovat tolik továren. V takovém případě je nutné udělat nepopulární rozhodnutí,“ dodal ředitel Stellantisu. Udržet nízké náklady je na základě Tavaresova mínění nezbytné i kvůli tomu, aby elektromobily mohly být cenově dostupné pro střední třídu. 

Koncern už minulý měsíc oznámil, že k letošnímu 28. únoru uzavře svůj závod na výrobu vozidel značky Jeep v americkém Illinois a tím pádem bude muset propustit některé zaměstnance. Tavares nicméně připustil, že v případě zvýšení poptávky své rozhodnutí ohledně této továrny přehodnotí. 

Škoda Slavia: Nový sedan pro indický trh

Video placeholder
Škoda Slavia: Nový sedan pro indický trh • Zdroj: Videohub

Stellantis rovněž zvažuje ukončení své výroby v Číně a v současné době o této variantě jedná s tamními partnery. Obává se totiž vzrůstajícího geopolitického napětí mezi Pekingem a Západem. Podnik loni v létě ze stejného důvodu zavřel svou jedinou továrnu na „jeepy“ v této asijské zemi. 

V Nizozemsku sídlící společnost každopádně není jedinou automobilkou, na kterou doléhá nynější ekonomická situace ve světě. Řadu firem stále trápí nedostatek čipů nebo nová vlna koronavirové nákazy v Číně. Například německý Volkswagen v prosinci uvedl, že rok 2023 bude kvůli nastupující recesi a klesající poptávce pravděpodobně „ještě větší výzvou než rok 2022“.  

Začít diskuzi