Takata utrpěla pololetní ztrátu, její airbagy ztrácejí zákazníky

Podle amerických regulátorů mohou nafukovače prasknout a mohou se z nich do vozu vymrštit části kovu. Kvůli těmto potížím byly po celém světě svolány do servisů desítky milionů aut. V USA si problémy podle tamního Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) vyžádaly nejméně osm mrtvých a zhruba stovku zraněných. Úřad Takatě v úterý vyměřil pokutu 70 milionů USD za pochybení ohledně svolávací akce.
Regulátoři v USA také tento týden spojili potenciálně závadné nafukovače s použitím dusičnanu amonného coby pohonné látky. Takata je jediným dodavatelem, který tuto chemikálii, využívanou též v pyrotechnice, ve svých airbazích používá, uvedla agentura Reuters.
Automobilka Toyota Motor oznámila, že nafukovače Takaty s touto chemikálií přestane používat. Podobné prohlášení už tento týden učinili také její domácí soupeři Mazda Motor a Honda Motor. Společnost Fuji Heavy Industries, výrobce aut Subaru, a Mitsubishi Motors prý zvažují to samé.
Takata dnes také snížila odhad zisku za celý finanční rok do konce března o tři čtvrtiny na pět miliard JPY. V loňském prvním fiskálním pololetí byla v čisté ztrátě 35 miliard JPY. Akcie firmy se za poslední tři dny propadly o téměř 40 procent a dnes se na tokijské burze dostaly na nejnižší hodnotu od března 2009. Obchodování zakončily s více než šestiprocentní ztrátou.