Tržby Unileveru klesly, přesto vydělal více

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: M.Minderhoud, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever loni zvýšil čistý zisk o pět procent na 5,5 miliardy eur (přes 150 miliard Kč). Celkové tržby společnosti, která působí i v České republice, ale téměř o tři procenta klesly a činily 48,4 miliardy eur.

Takzvané organické tržby, které nezahrnují výkyvy devizových kurzů a změny v podnikové struktuře, se o téměř tři procenta zvýšily. Společnost zároveň upozornila, že klesající poptávku na evropském trhu kompenzovalo mírné oživení prodeje v Severní Americe.

Firma uvedla, že zisk zvýšila i navzdory obtížným hospodářským podmínkám. „V roce 2015 nepočítáme s výraznějším zlepšením podmínek na trhu,“ uvedl generální ředitel Paul Polman. „Vzhledem k tomu očekáváme, že náš celoroční výkon bude podobný jako v roce 2014,“ dodal.

Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku, a ukončil tak výrobu v České republice. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Rama, Perla či Hera a kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona.