V Česku se do konce října prodalo přes 190 tisíc aut

Automobilka Škoda Auto představila 2. března v předvečer zahájení ženevského autosalonu ve světové premiéře třetí generaci vozu Škoda Superb. Vůz byl představen v rámci Volkswagen Group Night.

Automobilka Škoda Auto představila 2. března v předvečer zahájení ženevského autosalonu ve světové premiéře třetí generaci vozu Škoda Superb. Vůz byl představen v rámci Volkswagen Group Night. Zdroj: CTK

ČTK
Český trh s novými vozy pokračoval i v říjnu v růstu. Prodej nových osobních aut za deset měsíců meziročně vzrostl o 19,7 procenta na 190 668 vozů. Každým desátým prodaným vozem byla Škoda Octavia, což z ní dělá nejoblíbenější model na trhu. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Říjen s nejnižším meziročním nárůstem podle experta PwC Vojtěcha Opleštila navazuje na zářijové zpomalení. „Poslední dva měsíce sice signalizují zpomalování růstu, stále se ovšem jedná o velmi vysoká růstová tempa registrace, u nichž očekáváme, že budou pokračovat jak v závěru letoška, tak i v příštím roce. Ekonomika roste slušným tempem, firmám se zvyšují tržby, nezaměstnanost je na nízké úrovni a mzdy rostou,“ dodal.

První je značka Škoda, která prodala 61789 osobních automobilů a získala tak podíl 32,40 procenta, následuje Volkswagen s 20 232 prodanými vozy a Hyundai s prodejem 16119 aut. Na dalších místech skončily Ford, Dacia a Opel. Za nejprodávanější Octavií, skončila Škoda Fabia s prodejem 17155 kusů a Rapid s 9999 vozy. Následuje VW Golf a Hyundai i30. Z hlediska paliva je na prvním místě benzin s 54 procenty, na druhém místě je diesel se 42 procenty.

Škoda prodala o 1300 aut více

Škoda v samotném říjnu prodala 6865 aut, což znamená meziroční nárůst o 1300 aut. Výsledek za deset měsíců je podle šéfa prodejní organizace Škody v ČR Luboše Vlčka o 3698 prodaných vozů vyšší, než za celý loňský rok.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o téměř 30 procent na 13 520 vozů. V samotném říjnu přitom prodej dodávek stoupl o dvě pětiny, což je nejlepší výsledek od dubna 2009, kdy skončila doba prodeje osobních aut vybavených mřížkou, prodávaných jako lehké užitkové. První je značka Fiat, následuje Peugeot a Ford.

Prodej nákladních vozidel vzrostl o 15 procent na 8641 aut. Nejvíce prodal Mercedes-Benz, následuje MAN a DAF. Registrace autobusů vzrostly o 37 procent na 954 vozidel. První je domácí značka SOR, druhé skončilo Iveco Bus a třetí Solaris. Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst o pět procent na 15 974 strojů. Nejprodávanější je Honda před Maxonem a Yamahou.