Nový přístup automobilky na čínském trhu srazil cenu vozu zhruba o třetinu, baterii pak mají zákazníci pronajatou bez poplatku a po splacení si ji nechávají.
Koncepce tzv. pronájmu baterií není ve světě ničím novým, každý výrobce k ní ale přistupuje trochu jinak. Zřejmě nejzajímavější a nejefektivnější způsob nabízí automobilka NIO, která díky programu BaaS (Battery as a Service) umožňuje kompletní výměnu vybité baterie za novou ve speciálních stanicích.
Vedle koupě elektromobilu i s baterií pak její pronájem v Evropě nabízí také značky Renault. Zákazník si tak zaplatí vůz, zatímco za baterii platí měsíční poplatek. Zákazník tak ušetří, zatímco automobilka nese odpovědnost za kapacitu. Pokud ale zákazník přestane platit, automobilka může na dálku omezit nabíjení.
Automobilka Volkswagen pak v minulosti vyjádřila zájem o možnost zpětného získání starých baterií elektromobilů, které by mohly být recyklovány a znovu využity – například opět v automobilovém průmyslu. V Číně ale automobilka zatím vsadila na docela jiný model, který se původnímu konceptu poněkud vzdálil.