Volkswagen v Česku zahájil předprodej minivozů up!

Cena základního dvoudveřového modelu up! s litrovým motorem začíná na 192.900 korunách

Cena základního dvoudveřového modelu up! s litrovým motorem začíná na 192.900 korunách Zdroj: VW

Volkswagen UP!
Volkswagen UP!
Volkswagen UP!
Volkswagen UP!
Volkswagen UP!
9
Fotogalerie
Boj v segmentu nejmenších osobních aut postupuje do další fáze. Německý koncern Volkswagen dnes zahájil předprodej svého minivozu up! na českém trhu, na kterém bude konkurovat nejen trojlístku nejmenších modelů tuzemské automobilky TPCA v Kolíně, ale i sesterské Škodě Citigo.

Cena základního dvoudveřového modelu up! s litrovým motorem začíná na 192 900 korunách, což je o 13 tisíc korun více než u Citigo. U Citigo i up!, které se oba vyrábějí v Bratislavě, činí příplatek za čtyřdveřovou verzi 10 tisíc korun.

Na zahraničních trzích se up! prodává od podzimu, v nabídce má tři stupně výbavy nazvané Take up! (od 192 900 korun), Move up! (od 202 900) a High up! (cena začíná na 227 900 korunách), uvedl mluvčí společnosti Import Volkswagen Group Jan Klíma.

Cena modelů z kolínské TPCA začíná u Citroënu C1 na 159 900 korunách, u Toyoty Aygo to je o 10 tisíc korun výše. Peugeot 107 lze nejlevněji koupit za 173 tisíc korun.

V Česku na rozdíl od západních zemí lidé v posledních letech kupovali malá auta a miniauta stále méně. Před třemi lety činil jejich podíl podle údajů Svazu dovozců automobilů (SDA) na celkových prodejích 47 procent, loni už to bylo jen 28 procent. U miniaut ale nastal již loni v září obrat. V lednu dosáhl jejich podíl na celkových prodejích 3,7 procenta a v únoru pak 4,37 procenta, zatímco za celý loňský rok to bylo v průměru 2,4 procenta.

Na růstu má podíl zejména Škoda Citigo, která se loni v říjnu dva měsíce po zahájení prodeje vyšvihla do čela tabulek prodejů a její podíl v kategorii mini dosáhl v lednu i únoru zhruba jedné třetiny. V únoru si Citigo pořídilo 195 zájemců. Druhé místo v kategorii mini patří Citroënu C1 (92 prodaných vozů), třetí pak Kia Picanto (83 prodaných kusů). Čtvrtý byl Fiat Panda (55 vozů) a pátá Toyota Aygo se 43 prodanými automobily.

Podle odborníků, které server E15.cz před nedávnem oslovil, čeká nejmenší kategorii osobních vozů růst. Důvodem jsou zejména jejich nízká cena, levný provoz ceněný zejména v době krize a rekordních cen pohonných hmot i změna životního stylu části populace. Na světlých zítřcích podle expertů nic nemění ani to, že kolínská TPCA naopak zaznamenává v poslední době pokles zájmu o jejich minivozy. Výsledkem je omezení výroby v Kolíně zhruba o pětinu, snížení počtu směn ze tří na dvě a počtu pracovních dnů na čtyři, v jehož důsledku se také firma zbaví 150 agenturních zaměstnanců, dalších 150 kmenových pracovníků pak zamíří do sesterské továrny PSA Peugeot Citroën ve slovenské Trnavě.