Volvo chystá vyvážet do USA auta vyrobená v Číně | E15.cz

Volvo chystá vyvážet do USA auta vyrobená v Číně

Volvo V60 Cross Country
Volvo V60 Cross Country
• 

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Automobilka Volvo Car Group chce v letošním roce začít vyvážet do Spojených států středně velké sedany vyrobené v Číně. Zvažuje i možnost výstavby továrny na výrobu aut v USA, uvedla s odvoláním na zdroj obeznámený s plány automobilky agentura Reuters. Vývoz by byl významným krokem pro čínský automobilový průmysl, protože světové automobilky zatím nechtějí ve větším objemu vyvážet auta vyrobená v Číně do USA. Podobně snahy čínských automobilek vyvážet auta do USA dosud vždy končily neúspěchem.

Majitelem švédské automobilky je čínská společnost Zhejiang Geely Holding Group. Podle zdroje by Volvo mohlo vyvážet do USA i velký sedan, který se má stát novým vlajkovým vozem firmy.

Volvo se snaží prodej v USA oživit. Loni tam prodej automobilky klesl o osm procent na 56 371 vozů. Spojené státy byly dlouhou dobu pro Volvo největším trhem, loni ho však nahradila Čína, kde prodej automobilky loni vzrostl o 33 procent na 81 221 vozů.

Plány automobilky jsou součástí strategie firmy Geely na vzkříšení Volva, kterému se nedaří zvýšit prodej nad půl milionu vozů ročně. Díky zaměření na Čínu, kde automobilka rozšířila distribuční síť a nabídku vozů, prodej nyní roste. Loni se prodej zvýšil o devět procent na 465 866 aut.

Podaří se průlom?

Vývoz aut vyrobených v Číně do USA a na další rozvinuté automobilové trhy je dlouhou dobu cílem čínských automobilek, zatím se jim však nedaří ho splnit. „Byl by to velký průlom“ nejen pro Geely, ale pro celý čínský automobilový průmysl,“ řekl James Chao z konzultační a výzkumné společnosti IHS Automotive. „Volvo není domácí čínskou značkou, je v plném vlastnictví Číňanů. Možná to je model nebo strategie, která nakonec bude fungovat pro čínské firmy, které se budou snažit vstoupit na trh v USA i na další trhy,“ dodal.

Geely koupila Volvo od americké automobilky Ford Motor před pěti lety. Překvapila tím automobilový průmysl, který pochyboval, že relativní nováček by mohl otočit hospodaření téměř 90 let staré švédské automobilky a ochránit její slavnou značku.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.