Také po finanční stránce je na tom Volvo o mnoho lépe než loni. Celkové tržby za letošní první půlrok stouply na 64,8 miliardy švédských korun (197 miliard korun) a po letech ztráty vytvořilo Volvo i provozní zisk ve výši 1,21 miliardy švédských korun (42,3 miliard korun).
Oproti konkurentům jako je BMW nebo Audi se Volvo potýká s nízkou operativní marží, která dosahuje jen 1,6 procenta. Hodně si ale slibuje od inovovaného modelu XC90, s nímž chce v segmentu SUV prorazit na evropské a americké trhy.
Nerovný vztah mezi mateřskou a dceřinou firmou se v budoucnu může ještě prohlubovat. Podíl aut čínské výroby na domácím trhu letos klesl na 22 procent a dále se propadá. Zhejiang Geely Holding Group, která krachující Volvo koupila před čtyřmi lety od amerického Fordu, proto sází na dobré renomé kvalitní švédské značky a zjednodušení své vlastní produktové řady. Do roku 2020 chtějí Číňané s Volvem atakovat hranici 800 tisíc prodaných aut.