Volvo za 47 hodin vyprodalo zaváděcí sérii nové generace XC90

Druhá generace největšího SUV severské značky je prvním modelem Volva postaveným na nové platformě SPA. Jde o modulární základ, který umožňuje měnit vše od rozvoru náprav, přes přední i zadní převis karoserie až po výšku podvozku nebo dokonce celého vozu. Novým základním kamenem je také ultrapevná bezpečnostní klec z oceli legované borem.
Nejpozději od roku 2020 chce automobilka dosáhnout ambiciózního cíle, v rámci kterého by žádném autě značky Volvo nemělo dojít k fatální nehodě. XC90 má být prvním krokem v tomto úsilí.
Nová XC90 je prvním sériovým modelem, který vyšel z pera viceprezidenta pro design Thomase Ingenlatha. Model přímo navazuje na předchozí úspěšné koncepty a jako první ukazuje novou tvář švédské značky, pro niž jsou vepředu typické diody uspořádané do tvaru písmene T jako symbol Thorova kladiva.
Prostřednictvím dotykového displeje má posádka přístup k internetovým rádiím, informacím z Wikipedie či vylepšené online navigaci s 3D grafikou her. Cestující mohou bez omezení streamovat oblíbenou hudbu či díky vestavěnému 3G modemu vytvořit přímo z auta pojízdný wi-fi hotspot. Volvo také jako první na světě integrovalo do systému ve voze funkci Park&Pay, která pomůže s vyhledáním nejbližší parkoviště, navigací na vhodné volné místo a také umožní přímo z vozu online zaplatit parkovné.
Od roku 2015 navíc bude k dispozici aplikace Volvo On Call umožňující vzdálený přístup do automobilu - díky tomuto systému lze vůz na dálku například odemknout či zamknout nebo iniciovat vytápění. Po novém roce se služby rozšíří ještě o automatické připomenutí návštěvy autorizovaného servisu a její online objednání.
Zájemci z České republiky si mohou novou XC90 začít objednávat v průběhu listopadu a první vozy začnou do Česka přijíždět od května 2015. Základní cena nového vozu s motorem D4 je 1,33 milionu korun.