VW a Audi lámou v prodejích rekordy

Audi používá technoligii LED ve světlech pro denní svícení

Audi používá technoligii LED ve světlech pro denní svícení Zdroj: wikimedia.org

Německý automobilový koncern Volkswagen v prvních dvou měsících letošního roku zvýšil prodej své vlajkové značky VW meziročně o osm procent na rekordních 818 800 vozů. Rekordní byl také prodej jeho luxusní značky Audi. Informovali o tom dnes podle agentury Reuters vedoucí představitelé podniku na ženevském autosalonu.

„Navzdory obtížným podmínkám na některých trzích zaznamenala značka VW v prvních dvou měsících skvělý vývoj,“ řekl šéf prodeje VW Christian Klingler. V samotném únoru se prodej značky VW zvýšil o 17,7 procenta na 399 700 vozů. V lednu podle dřívější zprávy stoupl pouze o 0,1 procenta na 419 200 vozů kvůli slabé poptávce v Číně, za kterou stály oslavy lunárního nového roku.

Luxusní divize Audi dnes oznámila, že za leden a únor poprvé v historii prodala více než 200 tisíc vozů. Šéf prodeje Audi Peter Schwarzenbauer upozornil na to, že divize zaznamenala mírný nárůst prodeje v Evropě, odmítl však poskytnout další podrobnosti.

Volkswagen v Ženevě u svého modelu Polo BlueGT poprvé představil techniku odpojování válců ACT. Přechodným odpojením druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení poklesla spotřeba paliva v jízdním cyklu EU o cca 0,4 litru na 100 km. Firma ukázala i koncept svého užitkového modelu Amarok Canyon určeného pro extrémní kajakáře.

Hlavní novinkou u Audi je třetí generace modelu A3, což je první vůz založený na nové modulární koncernové platformě MQB. Ta umožňuje používat pro různé modely unifikované skupiny dílů včetně podvozků, elektroniky a motorů. MQB má využívat například i nová Octavia III. A3 bude k dostání i s hybridní jednotkou a dalšími alternativními pohony, jako jsou motor na zemní plyn nebo Audi e-gas. Ještě letos se na trhu objeví verze s úsporným turbodieselem 1.6 TDI, který spotřebuje 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Prodej nové modelové řady Audi A3 bude zahájen na podzim tohoto roku. Základní cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.

Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Škoda Auto tento týden oznámila, že za první dva měsíce letošního roku zvýšila prodej o 11,6 procenta na 147 505 vozů.

Klingler předpověděl, že celosvětový trh s osobními automobily v letošním roce mírně stoupne. Růstový potenciál mají podle něj zejména trhy v Číně, Spojených státech a Rusku, zatímco situace v Evropě zůstává obtížná.

V západní Evropě letos čeká Klingler pokles trhu o pět až osm procent. „Zatím nemáme žádné signály, které by nám dávaly důvod předpokládat, že bude situace za šest měsíců lepší než v současnosti,“ uvedl Klingler. Prodej značky VW se v prvních dvou měsících v západní Evropě bez zahrnutí Německa propadl o téměř pět procent.

Šéf evropské divize největší japonské automobilky Toyota Motor Didier Leroy na ženevském autosalonu předpověděl, že celkový prodej automobilů v západní Evropě v letošním roce klesne o pět procent. Ve východní Evropě počítá Leroy se stagnací prodeje.