VW ztratil prvenství mezi zahraničními značkami v Japonsku

Volkswagen (ilustrační foto)

Volkswagen (ilustrační foto) Zdroj: CTK

Německý výrobce automobilů Volkswagen loni v důsledku emisního skandálu přišel poprvé za 16 let o pozici nejprodávanější zahraniční značky na japonském automobilovém trhu. Vyplývá to podle agentury DPA z dnešních údajů japonského svazu dovozců automobilů.

Odbyt značky Volkswagen v Japonsku se loni podle těchto údajů snížil téměř o 19 procent na 54 766 vozů. Zaznamenal tak první pokles za šest let. Do čela zahraničních značek na japonském automobilovém trhu se postavil německý konkurent Mercedes-Benz, jehož prodej stoupl o více než sedm procent na 65.162 vozů.

Pokles prodeje loni v Japonsku vykázala rovněž luxusní značka Audi, která je součástí koncernu Volkswagen. Prodej Audi se snížil o více než šest procent na 29 414 vozů, píše DPA.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.