Zatímco v počtu dodaných letadel zůstal loni Airbus pozadu za Boeingem, zisk evropského výrobce rostl rychleji. Provozní zisk stoupl o více než pětinu na 3,6 miliardy eur, tržby o pět procent na 59,3 miliardy eur.
Čistý zisk rostl o 22 procent na 1,5 miliardy eur. 434 milionů eur z něho odsály náklady na vývoj letounu A350, téměř 300 milionů eur stála pokračující snaha koncernu o restrukturalizaci ztrátové obranné divize.
V reakci na oznámení Boeingu, který plánuje zvýšit výrobu svého nejprodávanějšího modelu 737 na 47 strojů měsíčně do roku 2017, chystá navýšení kapacit i Airbus. V roce 2016 by produkce letounu A320 měla stoupnout ze 42 na 46 letadel. Divize dopravních letadel se totiž může těšit z plných objednávkových knih. „Nárůst objednávek byl obzvláště silný pro letouny Airbus, poskytuje nám to solidní základ pro budoucí růst,“ prohlásil šéf Airbus Group Tom Enders.
Airbus A350 | První zákazníci dostanou Airbus A350 na konci roku
Stejnojmenný výrobce letadel se na tržbách koncernu podílí ze dvou třetin a ještě vetší je jeho přínos k zisku skupin. Ta se na začátku roku přejmenovala z dřívější European Aeronautic, Defence & Space Co. Nový název odráží propad prodejů vojenského vybavení a rostoucí význam divize civilních letadel.
Přesto ale Airbus předpokládá, že počet dodaných letadel bude letos přibližně stejný jako loni. To znamená, že výrobce i letos zůstane světovou dvojkou za Boeingem. Nových objednávek by mělo být více než dodaných letadel, stejně jako v uplynulých letech. Airbus také ujistil, že první A350 získají Qatar Airways na konci letošního roku.
Akcie Airbusu v uplynulých 12 měsících posílily o 49 procent. Francouzský akciový index CAC 40, do kterého je Airbus Group zahrnuta, přitom za stejnou dobu stoupl jen o 19 procent. Pro akcionáře koncern chystá dividendu 75 centů, o čtvrtinu více než loni.