Centrum Prahy v množství obchodů předežene Vídeň

Dům v Pařížské ulici v Praze, který koupila Česká pojišťovna

Dům v Pařížské ulici v Praze, který koupila Česká pojišťovna Zdroj: E15 Michael Tomes

Luxusní obchody v Pařížské ulici
Ulice Na Příkopě
Nákupní galerie Černá růže
Prašná brána.  Hlavní pražskou a českou nákupní třídu tvoří dva kilometry značkových obchodů na Václavském náměstí a v ulici Na Příkopě. Tzv. Zlatý kříž, jak se maloobchodní lokalitě mezi Muzeem, Můstkem a náměstím Republiky přezdívá
Ulice Na Příkopě. Hlavní pražskou a českou nákupní třídu tvoří dva kilometry značkových obchodů na Václavském náměstí a v ulici Na Příkopě. Tzv. Zlatý kříž, jak se maloobchodní lokalitě mezi Muzeem, Můstkem a náměstím Republiky přezdívá
5
Fotogalerie
Dosavadní nejlepší nákupní třídy v české metropoli se rozšiřují do dalších ulic. V nejatraktivnějších částech Prahy se chystají nové projekty za miliardy korun.

V centru Prahy bude za několik let více moderních obchodů než ve Vídni. Ze zemí Visegrádské skupiny, tedy Polska, Česka, Slovenska a Maďarska, je tuzemské hlavní město na špici v retailu už teď, vyplývá z nových dat poradenské společnosti Cushman & Wakefield.

“Praha má ambici zvýšit v centru množství moderních prodejních ploch na 250 tisíc metrů čtverečních,” uvedl Jan Kotrbáček, partner v tuzemské pobočce Cushman & Wakefield. Bude to znamenat skok se současných 144 tisíc čtverečních metrů. Vídeň má aktuálně na nejlepších nákupních třídách 200 tisíc čtverečních metrů. Velké změny čekají již stávající středobod pražského maloobchodu. Tím je lokalita mezi náměstím Republiky pokračující přes ulici Na Příkopě a Václavské náměstí až po Národní třídu. Ta patří mezi nejnovější přírůstky mezi prémiovými lokalitami pro nakupování v Praze.

“Katalyzátorem změny a rozvoje na Národní třídě je nákupní a kancelářské centrum Quadrio,” dodal konzultant. Budova postavená skupinou CPI podle něj sehrála podobnou roli jako obchodní komplex Palladium na náměstí Republiky před deseti lety.

Velké změny čekají také Jungmannovo náměstí a Jungmannovu ulici. Na náměstí čeká opravu dominantní dům číslo popisné jedna na rohu s ulicí 28. října, revitalizací projde Palác Ara. Již nyní se od základů předělává budova v Jungmannově 21.

Značným přírůstkem v retailu bude projekt Savarin. Developer Crestyl změní vnitroblok mezi ulicemi Na Příkopě, Jindřišskou, Panskou a Václavským náměstím na nové prodejny a kanceláře. V retailu tam trh očekává kolem 35 tisíc metrů čtverečních nových ploch. Celková investice bude několik miliard korun. Atraktivitu projektu podtrhuje fakt, že spodní částí Václaváku projde ročně 36 milionů lidí.

Velké změny čekají také Jungmannovo náměstí a Jungmannovu ulici. Na náměstí čeká opravu dominantní dům číslo popisné jedna na rohu s ulicí 28. října, revitalizací projde Palác Ara. Již nyní se od základů předělává budova v Jungmannově 21. Po dostavbě tam vznikne nové propojení do Purkyňovy a Vladislavovy ulice směrem ke Quadriu.

Centrum Prahy silně promění rovněž plánovaná výstavba kolem Masarykova nádraží. Podle Kotrbáčka z Cushman & Wakefield lze očekávat nové retailové koncepty také ve velké budově Komerční banky na rohu náměstí Republiky, Celetné ulice a třídy Na Příkopě. Palác nyní banka prodává. Ulicí s nejluxusnějšími značkami zůstává Pařížská. V ulici jich nyní sídlí šestapadesát. Tamní lokalita je však nejdražším brandům již těsná a zájemců hledajících nové prostory je přehršel. Podle Kotrbáčka z Cushman & Wakefield proto obchodníci z Pařížské expandují i do okolních ulic včetně například Železné.