Informaci přinesl internetový deník Ihned.cz.
Konsorcium zmíněné trojice firem v zakázce na opravu zhruba čtyřkilometrového úseku zvítězilo s cenou 550 milionů korun. Italská firma nabídla cenu o 150 milionů korun nižší, podle ředitelství silnic ale nesplnila podmínky soutěže, když nedodala všechny potřebné materiály.
„Serenissima Construzioni ve své nabídce nepředložila přílohu C soupisu prací stavby 'Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů', která je nedílnou součástí soupisu prací stavby,“ uvedlo ŘSD jako důvod vyloučení. Podle zástupců italské společnosti ale pravidla tendru umožňovala dodání této přílohy dodatečně a už dříve avizovali, že využijí proti svému vyřazení všech opravných prostředků.
Vyřazení i ze soutěže o další úseky
Kromě uvedeného úseku ŘSD italskou firmu vyřadila i v soutěži na modernizaci úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. V něm ŘSD jako vítěze vyhlásilo společnost Skanska s cenou 452 milionů korun. Modernizace úseků mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a Hvězdonicemi a Ostředkem patří do trojice úseků které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Velké Meziříčí. Kromě toho se rovněž staví na zpožděných stavbách na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.
Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice - Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.