Při rekonstrukci by mělo být zcela odstraněno kabelové vedení. To v současnosti odporuje technickým normám a způsobuje havarijní stav mostu.
Hlávkův most je třináctý pražský most přes Vltavu po jejím proudu. Je napojen přímo na tzv. přemostění Masarykova nádraží. Most se na začátku skládal ze dvou částí, co se materiálu týče. Železná část byla dostavěna v roce 1910 a železobetonová část v roce 1911. V roce 1962 byl rekonstruován a rozšířen.
Nedotčena zůstala pouze část jeho výzdoby a železná část byla nahrazena železobetonovou. Most tvoří celkem sedm oblouků. Za zvláštnost Hlávkova mostu (vzhledem k poměrům v zemi) se dá považovat to, že od svého vzniku nebyl ani jednou přejmenován. Jméno po Josefu Hlávkovi, vynikajícím staviteli a filantropovi, nese dodnes.
Palác, radnice ani Šlechtovka se rekonstruovat nebudou