O stavbu dalších úseků dálnice D3 se podělí Eurovia a Strabag

Stavba dálnice D3

Stavba dálnice D3 Zdroj: Jan Sindelar

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo vítěze dvou tendrů za více než miliardu korun na stavbu dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Úsek z Veselí do Bošilce by mělo stavět konsorcium vedené společností Starbag, ve kterém je druhým ze členů Eurovia CS. Obě společnosti jsou obsaženy i ve druhém konsorciu, které v soutěži ŘSD vybralo pro stavbu druhého úseku Borek - Úsilné. Zde ale stavbě velí Eurovia.

Úsek Veselí nad Lužnicí - Bošilec by měl stát bezmála 635 milionů korun, hodnota druhé zakázky na stavbu dálnice u Borku nedaleko Českých Budějovic si vyžádá 718 milionů korun.

Zahájit práce na stavbě obou úseků se ředitelství silnic dlouhodobě nedaří. Samotná soutěž trvá od roku 2012, ředitelství už v minulosti vítězem v obou tendrech vyhlásilo společnost Skanska. Jeho rozhodnutí ale zrušil Úřad o ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na který se obrátili právě současní vítězi zakázek Strabag a Eurovia. Obě firmy Skansku, která v obou tendrech požadovala podobnou cenu 600 milionů korun, podezíraly z podnákladových cen.

Vyloučená Skanska může protestovat

Rozhodnutí o výsledku zakázky ředitelství uchazečům rozeslalo v předchozích dnech a zatím neuplynula lhůta pro případná odvolání, uvedl Studecký. Odvolat se tak dosud mohou uchazeči s vyššími nabídkovými cenami, nebo může proti svému vyloučení protestovat společnost Skanska. Ta dlouhodobě uvádí, že požadované ceny nepokrývají náklady na oba projekty.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.

Plán výstavby dálnice D3Plán výstavby dálnice D3 | RSDPlánovaná trasa dálnice D3 v Jihočeském kraji. Úsek Veselí nad Lužnicí - Bošilec je označen jako C2c, Borek - Úsilné jako C5

Čtete také: