Penta chce začít stavět Masaryčku do dvou let. Už žádá úřady

Pohled na komplex budov s prostorem před Masarykovým nádražím (vlevo)

Pohled na komplex budov s prostorem před Masarykovým nádražím (vlevo) Zdroj: Penta

črtk
Investiční skupina Penta chce začít s výstavbou v okolí pražského Masarykova nádraží do dvou let. Úřady požádala o posouzení první administrativní budovy s kancelářemi a obchody, která má vyrůst v parteru mezi ulicí Na Florenci a nádražím. Magistrátní odbor ochrany prostředí rozhodl, že investor musí zpracovat kompletní dokumentaci EIA posuzující vliv stavby na životní prostředí. V budoucnu tu má vyrůst celá nová čtvrť spojující centrum Prahy s Karlínem.

„Jde o přípravné stádium celého projektu Masaryčka. Příprava stavby bude zahrnovat mimo jiné právě získání stanoviska EIA a dalších povolení. Realisticky se dá očekávat, že územní rozhodnutí a stavební povolení budeme mít v horizontu jednoho a půl až dvou let. Tehdy by se mohlo začít s výstavbou,“ řekl mluvčí Penty Martin Danko.

Bližší informace o projektu nechce Penta zveřejňovat. „Jsme připraveni představit ho veřejnosti včas, až budeme mít všechna povolení a budeme blíže vlastní stavbě,“ uvedl Danko.

Podle dokumentu v databázi EIA chce investor postavit jako jednu z prvních budovu s šesti až osmi nadzemními podlažími. Pod zemí by měla vyrůst další dvě až tři podlaží, která mají sloužit jako parkoviště až pro 226 aut. Na střeše mají být terasy.

Central Business District za miliardy

Záměr předložila společnost Masaryk Station Development, v níž má Penta většinu. Minoritní podíl, 34 procent, vlastní České dráhy, kterým patří většina pozemků v okolí nádraží.

Penta chce v rámci projektu Masaryk Station Development vybudovat za miliardy korun takzvaný Central Business District. Přirovnává ho k londýnskému City. Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží.

První blok budov by měl podle plánů vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost dokončila předloni. Na konci loňského roku zde firma kvůli tomu zdemolovala dům bývalé celnice, který dopravce dlouhodobě nevyužíval.

Ve druhé fázi chce investor zastavět plochy podél obou stran magistrály až po autobusové nádraží. Na to by navázala třetí fáze v ulici Hybernská. Část tamních pozemků patří i České poště.