V Evropě začala nová vlna výstavby obchodních center

ilustrační foto, Obchodní centrum Šantovka v Olomouci

ilustrační foto, Obchodní centrum Šantovka v Olomouci Zdroj: ctk

Developerské firmy chystají do konce roku 2016 rozšířit evropský realitní trh o deset milionů metrů čtverečních nových obchodních center. Na radaru mají stavebníci hlavně Turecko, Francii a Velkou Británii, vyplývá z nové analýzy poradenské společnosti DTZ. Český trh je naopak saturovaný a nová výstavba je proto v tuzemsku například letos druhá nejnižsí od konce devadesátých let.

„Developery maloobchodních projektů povzbuzuje i zájem investorů. Ti od začátku roku jen v Evropě nakoupili obchodní centra nebo retail parky za 32 miliard eur, což značí 47procentní nárůst v porovnání se stejným obdobím v předchozím roce,“ uvedla DTZ.

V Česku nedávno změnila majitele Galerie Butovice a AFI Palác Pardubice. Podle informací deníku E15 je na spadnutí také prodej pražského Palladia, jehož cena se odhaduje na více než 600 milionů eur.

DTZ odhaduje, že celkové letošní investice do evropského retailu budou letos činit 51 miliard eur. Příští rok konzultanti očekávají zvýšení investiční aktivity na 61 miliard. Mimo jiné kvůli dobrým výnosům, jež obchodní centra skýtají.

„I s ohledem na tento fakt svádí investoři o kvalitní nákupní centra především ve Velké Británii doslova boj. A tento stav bude trvat i nadále,“ sdělil Adrian Powell, vedoucí retailového oddělení v DTZ.

Ton Schaap: Nákupní centra vysávají z městských čtvrtí život