Vítkova CPI chce budovu Živnobanky zaplnit sklem

CPI chce budovu Živnobanky zaplnit sklem

CPI chce budovu Živnobanky zaplnit sklem

Zástupci investiční skupiny CPI Group podnikatele Radovana Vítka dnes představili svoje plány s historicky cennou budovou Živnobanky v samotném centru Prahy. Na přelomu let 2015 a 2016 chtějí uvést projekt, který zatím pracovně nazývají Svět skla. Na ploše více než 20 tisíc metrů čtverečních by měla během dvou let stát kavárna, restaurace, kanceláře, obchody a výstavní plochy věnované sklu.

„CPI přistupuje k projektu tak, že ho dlouhodobě nemůže a nechce dotovat,“ řekl generální ředitel skupiny Zdeněk Havelka. Současně ale připustil, že to pro firmu nejziskovější podnik nebude. „Není to o tom, že by nám budova mohla vynášet deset procent ročně,“ dodal Havelka.

Palác CPI koupila před dvěma lety zhruba za 900 milionů korun, další půl miliardy spolkne adaptace budovy na novou funkci. Přesto však šéf CPI považuje projekt za dobrou investici. „I když bude vynášet jen procento ročně, jde o dobře uložené peníze,“ uvedl Havelka. Výnosy má zajistit hlavně pronájem obchodů, kanceláří a v neposlední řadě vstupné do výstavních částí.

Hlavním tahákem pro veřejnost má být zážitková instalace Glass Experience, pro kterou je vyhrazen suterén budovy. „Půjde o světově unikátní instalaci českých a zahraničních autorů, ve které bude hrát hlavní roli české sklo, křišťál, design, nejnovější technologie a efekty, propojené se zvukem, světlem a proměnou prostoru,“ uvedla předsedkyně správní rady projektu Živnobanky a manželka Radovana Vítka Marie Vítková.

CPI chce budovu Živnobanky zaplnit sklemCPI chce budovu Živnobanky zaplnit sklem

Sklu a jeho expozicím by měla být věnována plocha 8600 metrů čtverečních, na provoz projektu by podle plánů mělo vydělat 1100 m2 obchodních ploch, 640 m2 vyhrazených kavárně a restauraci a 2400 m2 kancelářských prostor k pronájmu.

Značka, pod kterou bude projekt lákat firmy i veřejnost, teprve vzniká. „Postupujeme velice opatrně, chceme vytvořit světově uznávanou značku a k užívání komplexu přitáhnout i zahraniční společnosti, rozhodně nejde o to, přivést sem obchodníky z Celetné,“ řekl Development Director CPI Igor Klajmon. Dnešním dnem byla zahájena komunikace projektu v rámci České republiky, příští rok se CPI zaměří i na zahraničí. Během roku 2014 je v plánu tímto směrem proinvestovat částku v řádu milionů.

Podívejte se na video, které vzniklo k uvedení projektu:

Na tvorbě komunikace investor doposud spolupracoval se Studiem Najbrt, PR zajišťuje in-house ve spolupráci s externími konzultanty. Igor Klajmon nevylučuje, že pro výběr partnera na tvorbu nové identity, která bude představena na jaře 2014, vypíše CPI výběrové řízení.