Dluhy ve výši desítek milionů eur, vykazované ztráty a problémy s dokončením velkých dálničních zakázek společnost nutí udělat rychlou nápravu. Prioritou bude domluva s desítkami věřitelů.
Nejtěžší jednání se očekávají s firmami Stavebná mechanizácia, Stavea, Klimak a Energo Pro. Váhostav udělal první krok. Dosavadního ředitele Jána Kata nahradil bývalý manažer ze státní exportní agentury Sario Marián Moravčík, který je prý považován za specialistu na oddlužení.
Firma vylepšuje image
Mění se i postoj ke komunikaci. Média byla zvyklá na ticho, nyní dává nový šéf rozhovor deníku Pravda. „Ve firmě nacházím nepochopitelné kroky vedení. Mohu říct jen to, že špatné hospodaření bylo například při nakupování služeb a zboží a při slabé kontrole jejich dodávek,“ říká Moravčík.
Váhostav loni prohloubil ztrátu na 13,5 milionu eur z 6,6 milionu v roce 2012.