„Každý nepotřebuje širokou nabídku doplňkových služeb, dotované mobilní telefony nebo značkové prodejny. Bleskmobil nic takového nenabídne, zato přichází s trvale nízkými cenami. Věřím, že nabídka Bleskmobilu zákazníky osloví a brzy oslavíme prvních 100 tisíc klientů,“ uvedla generální ředitelka Ringieru Libuše Šmuclerová.
Telefónica dle ředitele pro strategii a rozvoj podnikání Felixe Geyra jednala o provozování virtuálního operátora ve své síti s několika zájemci. „Klienti Bleskmobilu budou dostávat stejně kvalitní základní telekomunikační služby jako zákazníci O2,“ dodal.
Mobilní virtuální operátoři poskytují služby v síti pronajaté od klasických mobilních operátorů. Fungují ve většině evropských zemí s tržními podíly v řádu jednotek procent. V Česku se zatím mobilní trojice T-Mobile, Telefónica a Vodafone vstupu virtuálních operátorů bránila tím, že s nimi odmítala uzavřít smlouvu.
Blesk mobil |
Český telekomunikační úřad ale v těchto dnech dokončil analýzu, která konstatuje, že mobilní trh není plně konkurenční a na jejím základě může vpuštění nových operátorů nařídit.
O virtuálním operátorovi v současnosti vyjednávají zájemci i s T-Mobilem a Vodafonem. Žádný ale podle informací ČTK služby zřejmě nespustí v letošním roce.