Česká televize si bude prodávat reklamu sama

Česká televize

Česká televize Zdroj: E15

Česká televize ukončila spolupráci s agenturou Media Master a poprvé v historii si bude prodávat reklamní prostor sama. Donutil ji k tomu pokles objemu reklamy na jejích televizních kanálech.

Snížení objemu reklamy na kanálech České televize od října 2011 souviselo s novelou zákona, která televizi zakázala vysílat reklamu na ČT1 a ČT24.

„Pro Českou televizi, stejně jako pro Media Master, již nebyla společná kooperace po omezení reklamního prostoru výhodná. Dohoda o jejím ukončení je tak logickým krokem, na kterém se obě strany shodly,“ poznamenal Chudárek. Česká televize podle něj začne na podzim s klienty jednat o obchodních aktivitách na příští rok.

Media Master podle svého šéfa Radka Jeneše nyní před sebou bude mít nové obchodní priority a cíle. „Chtěl bych České televizi popřát mnoho zdaru ve vlastních obchodních aktivitách a zároveň ujistit klienty i mediální agentury, že závazky uzavřené v rámci letošního roku budou dodrženy,“ uvedl Jeneš.

Media Master je nástupcem společnosti ARBOmedia.net, která veřejnoprávní televizi zastupovala v letech 2006 až 2010; do roku 2005 byla mediální agenturou České televize společnost IP Praha.

Česká televize v loňském roce podle účetní závěrky utržila za prodej reklamního prostoru 81 milionů korun, 220 milionů jí vynesl sponzoring. V předchozím roce příjem z reklamy činil 279 milionů korun. Výnosy z reklamy na kanálu ČT2 jsou odváděny do Státního fondu kultury, peníze získané z reklamy na ČT sport jsou určeny na výrobu sportovních pořadů.