CinemArt je jedničkou mezi kinodistributory
Tržby CinemArtu dosáhly loni podle údajů deníku E15 18,5 milionu dolarů, což je zhruba o padesát procent více než o rok dříve. K tomu pomohly například snímky Jak vycvičit draka 2, Transformers: Zánik, animované Rio 2, které se dostaly do desítky nejnavštěvovanějších loňských filmů.
„S prvním místem mezi distributory jsme spokojeni. Na úspěchu roku 2014 se vedle osvědčených studiových titulů podílela i akvizice evropských filmů jako Fakjů pane učiteli, Co jsme komu udělali a dalších,“ řekl deníku E15 šéf a majitel firmy Aleš Tříska. „Naším cílem pro letošní rok je tuto pozici si udržet. Další nárůst takovéhoto rozsahu ale neplánujeme,“ dodal. Unie filmových distributorů nechtěla neoficiální výsledky komentovat, oficiální žebříček zveřejní na konci ledna.
Předprodej na Padesát odstínů šedi zboural servery
K obhajobě loňské pozice jedničky mezi tuzemskými distributory může CinemArtu přispět filmová adaptace erotického románu Padesát odstínů šedi. O předprodej vstupenek na jeden z nejočekávanějších letošních snímků, jenž do tuzemských kin vstoupí 12. února, byl totiž takový zájem, že firmě podle neoficiálních informací spadly servery. CinemArt totiž začal nabízet vstupenky ještě před Vánocemi jako vánoční dárek. Toho využilo dvacet tisíc lidí.
Podobný dlouhodobý či předvánoční prodej přitom firma nabídla zájemcům poprvé. Za úspěšným předprodejem je podle mluvčího firmy Petra Slavíka spojení obou faktorů, tedy samotná předloha i neobvyklý předvánoční prodej. „Fenomén Padesát odstínů šedi je velmi rozšířený a populární. A když se objevila příležitost věnovat vstupenky na tento film, mnozí toho využili,“ uvedl Slavík.
Padesát odstínů šedi bude určitě patřit mezi nejnavštěvovanější filmy letošního roku
Akci avizovala jak samotná kina, která ji propagovala na pokladnách, tak CinemArt jenž akci prezentoval na svých webových stránkách a facebookovém profilu filmu, který má 50 tisíc uživatelů. „Zatím jsme podobný dlouhodobý předprodej vstupenek nerealizovali, takže nemůžeme srovnávat s jinými filmy. Každopádně očekáváme, že film Padesát odstínů šedi české publikum zaujme a bude určitě patřit mezi nejnavštěvovanější filmy letošního roku,“ dodal Slavík.
Do kin ale letos pošle CinemArt ještě další adepty na vysoká umístění v žebříčku návštěvností – například snímky Rychle a zběsile, novou upravenou sérii Terminátora či Fantastické čtyřky. CinemArt ale nezapomene ani na divácky náročnější filmy, jejichž distribucí se téměř výhradně živil do jara 2013, tedy do doby převzetí distribuce velkých filmových studií. „Samozřejmě jako v jiných letech jednáme i o nákupu několika nezávislých filmů, které by měly v průběhu roku naši nabídku rozšířit. Tato jednání nejsou v současné době dokončena,“ uvedl šéf a majitel firmy Aleš Tříska.