Cinemart zřejmě ovládl český trh

Já padouch

Já padouch Zdroj: E15

Tuzemský trh mezi kinodistributory má zřejmě novou jedničku. Stal se jí podle předběžných propočtů Cinemart – tomu přitom v roce 2012 podle Unie filmových distributorů patřila až jedenáctá pozice s podílem 0,9 procenta.

Razantní skok se firmě podařil díky tomu, že od loňského března přetáhla pod svá křídla tuzemskou distribuci snímků velkých studií Universal Pictures, 20th Century Fox, DreamWorks Animation a Paramount od tehdejšího lídra Bontonfilmu. U ní lze tak naopak předpokládat výrazný pokles tržeb v řádech desítek až stovek milionů korun. Cinemart do té doby fungoval zejména jako distributor divácky náročnějších snímků a provozovatel artových kin Evald a Atlas.

Loni ale po převzetí distribuce takových kasovních trháků, jako například Já, padouch 2 či Croodsovi zaznamenal rapidní, šestinásobný nárůst celkových tržeb na 193 milionů korun. „Tržby za filmy studií činí 145 milionů korun. Je třeba vzít do úvahy, že výrazně vzrostly i náklady,“ uvedl majitel firmy Aleš Tříska. Podle výroční zprávy firmy dosáhly předloňské tržby za filmovou distribuci pouhých 8,4 milionu.

Nejúspěšnější filmy CinemartuNejúspěšnější filmy Cinemartu | Cinemart

Do převzetí distribuce včetně přijetí nových zaměstnanců musel investovat dvacet milionů korun. I tak by měla firma zůstat v zisku, který podle současného odhadu činí dva miliony korun před zdaněním.