CME se ve druhém čtvrtletí dostala do zisku

„Naše výnosy se zvýšily o 24 procent a provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) o 36 procent. Tohoto zlepšení jsme dosáhli díky našim silným značkám, prvenství ve sledovanosti a rychlému růstu divize Media Pro Entertainment a internetové divize,“ uvedl prezident a generální ředitel CME Adrian Sarbu. Poznamenal, že firma rostla rychleji než reklamní trhy, které ve druhém čtvrtletí klesly o tři procenta.
„Výsledky jsou výrazně pozitivním překvapením na všech úrovních. Ve struktuře tržeb byly mírně nad naším očekáváním segmenty výroby filmu MediaPro a internetu New Media; hlavní segment prodeje televizní reklamy byl celkově v souladu s naším odhadem. Na finanční úrovni pozitivně překvapily nižší úrokové náklady (37 milionů dolarů),“ zhodnotili výsledky analytici J&T Banky.
Čisté výnosy CME v segmentu televizního vysílání
(v tisících dolarů)
2. čtvrtletí 2011 | 2. čtvrtletí 2010 | |
---|---|---|
Bulharsko | 26.662 | 17.794 |
Chorvatsko | 19.979 | 14.785 |
Česká republika | 82.668 | 71.572 |
Rumunsko | 47.015 | 43.563 |
Slovensko | 29.845 | 24.720 |
Slovinsko | 22.799 | 18.147 |
TV vysílání celkem | 228.968 | 190.581 |
Pozitivně hodnotí zveřejněná čísla také analytici společnosti Patria Finance. Oceňují především to, že CME zaznamenala nárůst na více trzích i přes tříprocentní pokles trhu s televizní reklamou ve druhém kvartálu tohoto roku.
Provozní zisk CME se v druhém čtvrtletí zvýšil o víc než 55 procent na 39,5 milionu dolarů.
Tržby z televizního vysílání CME v Česku ve druhém čtvrtletí vzrostly na 82,7 milionu dolarů (1,4 miliardy korun), ve stejném období loňského roku činily 71,6 milionu dolarů. Tržby Media Pro Entertainment, což je divize CME na výrobu obsahu, se zvýšily na 51,3 milionu dolarů z loňských 38,3 milionu dolarů.
Další informace je možné očekávat v 15:00 středoevropského letního času, kdy začíná telekonference CME. Vedení firmy se na ní bude vyjadřovat k celoročním výhledům. „Je to jeden z faktorů, který by ještě mohl změnit vnímání trhu,“ řekl Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.
CME působí v oblasti médií a zábavy v šesti zemích střední a východní Evropy. Televizní stanice má Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action a Ring.bg), Chorvatsku (Nova TV, Doma a Nova World), České republice (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport a MTV Czech), Rumunsku (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, PRO TV Chisinau, Sport.ro a MTV Romania), na Slovensku (TV Markíza a Doma) a ve Slovinsku (POP TV, Kanal A a POP Brio).
Akcie CME jsou obchodovány na burze v New Yorku a na pražské burze cenných papírů.