ČT:D vychází z kandidátského projektu současného generálního ředitele Petra Dvořáka. Opírat se bude o několik hlavních pilířů, jako je hraná a animovaná tvorba, pořady zábavného vzdělávání a pro starší děti také lifestylové magazíny a zábavní a soutěžní pořady. Déčko nabídne i denní zprávy a víkendovou publicistiku.
Druhý z nových projektů, kulturní stanice ČT art, vznikl jako odpověď na to, co po dětském programu vysílat ve večerních hodinách. Zároveň má vytvořit ucelený prostor pro pořady, které dosud měly své místo hlavně na ČT2. Stanice mimo jiné zprostředkuje přenosy divadelních a hudebních představení, vysílat bude i tzv. artové snímky v původním znění s titulky. V programu bude také řada pravidelných magazínů.
Déčko i ČT art bude v pozemním vysílání pokrývat asi 82,5 procenta domácností. „V současné době jsme v takové náběhové křivce, kdy to pokrytí obyvatelstva se bude ještě nějakou dobu budovat,“ řekl ČTK výkonný šéf ČT:D Petr Koliha. Cílový stav podle něj bude 95 procent. Programy jsou dostupné také prostřednictvím satelitu nebo kabelových operátorů.