ČT rozšíří pokrytí nových stanic

Šéf ČT Petr Dvořák

Šéf ČT Petr Dvořák Zdroj: CTK/Vit Simanek

duk
Kritika kvůli nízkému pokrytí republiky signálem nových dvou programů – dětského ČT Déčko a kulturního ČT Art – přiměla Českou televizi jednat. Ve středu proto, po pěti týdnech od zahájení vysílání těchto kanálů, uzavřela dohodu s Českými Radiokomunikacemi.

Radiokomunikace tak ve středu začaly šířit obě stanice ve své síti číslo 3, což zvýší pokrytí signálem na více než 95 procent území Česka. Dosud bylo možné nové kanály naladit v regionální síti 7 společnosti Progress Digital ze skupiny firem podnikatele Radima Pařízka. V ní ale pokrytí dosahovalo pouze 82,5 procenta. Podle Českého telekomunikačního úřadu to bylo ještě o méně.

„Původní záměr dostat se na penetraci 95 procent v horizontu dvou let se nám tak podařilo výrazně zkrátit,“ sdělil členům Rady České televize na jejím zasedání šéf veřejnoprávní stanice Petr Dvořák.

Na to, že si nemohou naladit nové stanice, si stěžovala řada lidí. Televize kvůli tomu dokonce přesunula část dětských pořadů zpět z ČT Déčko na ČT2. Televize ale nyní neplánuje, že by přesunula dětské pořady, které se teď vysílají na ČT1 a ČT2, pouze na dětskou stanici.