Desetina zákazníků je ochotna platit už jenom mobilem

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock.com

Placení pouze mobilním telefonem nebo stále přes platební karty? Takový byl základní cíl výzkumu firmy GfK Czech. Poměrně překvapivě z něj vyplynulo, že asi desetina zákazníků je v současnosti připravena už zcela vyřadit platební karty ze svých peněženek. Necelých 30 procent zákazníků by pak ve větší nebo menší míře používalo oba platební nástroje současně.

U mladší generace je pochopitelně ochota nahradit platební kartu mobilním telefonem výrazně vyšší než je průměr. Tato ochota pak s přibývajícím věkem klesá a starší ročníky by naopak dále preferovaly stávající systém platebních karet.

„Nástup používání mobilního telefonu jako platebního nástroje může být ale poměrně rychlý. Mobilní telefon má dnes téměř každý a někdo dokonce i více. Zhruba 40 procent telefonů umožňuje datové přenosy a připojení k internetu. Pokud by se implementovaly technologie pro propojení s bankovním účtem a ověření platby na straně obchodníků, lze ze strany zákazníků očekávat zvyšující se zájem,“ říká Jiří Nosek, Financial Services and Technology Sector Leader ze společnosti GfK Czech.

V současnosti totiž skoro 30 procent zákazníků deklaruje, že by tento platební instrument začalo používat, pokud by jim to jejich banka nabídla a jejich mobilní telefon by pro to byl vhodný.

Češi loni zaplatili mobilem 1,5 miliardy

Apple se svým iWallet může nahradit platební karty

Téměř 70 procent běžných plateb za služby či zboží, které zákazníci provádějí, nepřesáhne částku 500 Kč. Zdálo by se tedy, že zákazníci se budou pohybovat v oblasti takzvaných mikro plateb, ale celá čtvrtina zákazníků by uvítala možnost platit i částky vyšší.

Celkem dvěma tisícům respondentů v Česku a na Slovensku GfK položilo následující otázku s variantami: Kdyby Vám platby prostřednictvím mobilního telefonu poskytovaly stejný komfort, rychlost a bezpečí jako je tomu u platebních karet, prováděl/a byste platby za zboží či služby, v restauraci nebo jiných místech raději: nadále jen prostřednictvím platební karty, platební kartou i mobilním telefonem, ale ve větší míře prostřednictvím platební karty, platební kartou i mobilním telefonem, ale ve větší míře prostřednictvím mobilního telefonu, zcela bych přešel/la na platby prostřednictvím mobilního telefonu.