Facebook spustil nové služby pro média známé z Twitteru

Jedna z poboček Facebooku v Palo Altu

Jedna z poboček Facebooku v Palo Altu Zdroj: CC BY 2.0: Kristina Alexanderson

Facebook se zase o nějaký ten kousíček víc přiblížil Twitteru. Zahájil spolupráci s vybranými americkými zpravodajskými stanicemi, kterým umožní „živý“ přístup k veřejným statusům svých uživatelů, které se týkají aktuálních událostí, sportovních přenosů nebo jiných právě vysílaných pořadů či zpravodajství.

„Zpravodajská média mohou nově začlenit veřejné komentáře uživatelů Facebooku do svého vysílání v reálném čase,“ tvrdí tisková zpráva Facebooku. Mezi vybraná média, která mohou této nové služby využívat, patří například CNN, Buzzfeed, NBC, BSkyB nebo Slate. Zástupci firmy předpokládají, že postupem času umožní přístup i dalším zpravodajským stanicím.

FacebookFacebookZdroj: Facebook

Veřejné statusy uživatelů budou moci procházet prostřednictvím takzvaných klíčových slov a již dříve uvedených hashtagů. Zobrazení příspěvků prostřednictvím klíčových slov však počítá i s neveřejnými statusy, u nichž však zobrazí pouze pohlaví, věk a lokalitu. Své kroky Facebook opírá o fakt, že v průběhu televizního prime time (čas mezi 20. a 23. hodinou večerní – pozn. red.) bývá online kolem 88 až 100 milionů amerických facebookových uživatelů.

Facebook přináší sdílená alba, snímky do nich může nahrát až 50 lidí najednou