Frekvence 1 se loni dostala do ztráty, celé Lagardére CZ je ale v zisku

Sesterská stanice Evropa 2 ale v loňském roce naopak čistý zisk zvýšila o pětinu na 18,8 milionu korun. Šestimilionového zisku, byť o pětinu nižšího než předloni, dosáhla i Regie Radio Music (RRM), která na Frekvenci 1 a Evropě 2 a dalších stanicích prodává reklamu. Celá tuzemská skupina Lagardére pak dosáhla čistého zisku 58 milionů korun.
„Vzhledem k trvale klesajícímu reklamnímu trhu jsou naše hospodářské výsledky velmi dobré, a to i z pohledu ziskové marže, která je nadprůměrná v porovnání s konkurencí,“ zdůraznil finanční a provozní ředitel skupiny Lagardére Active ČR Miroslav Šimánek.
Podle Šimánka je zřejmé, že inzerenti se pod tlakem snížené poptávky, vycházející ze stagnujícího hospodářského vývoje, soustředí na maximální efektivitu a hospodárnost. Důsledkem toho je na jednu stranu stagnace nebo pokles jednouchých forem komunikace jako například propagace ve formě spotů, sponzoringu a podobně. Na druhé straně musí rádia nabídnout účinnější a měřitelný způsob reklamy.
To se pak podle Šimánka projevuje i v hospodářských výsledcích české pobočky Lagardére. „Trvale klesají tržby z jednoduchých forem reklamy, což se projevuje meziročním poklesem tržeb u našich hlavních produktů Frekvence 1 a Evropa 2 a analogicky i u RRM,“ uvedl.
„Dopad tohoto poklesu do hospodářského výsledku je pak proporcionální s ohledem na snížení nákladů přímo vázaných na objem tržeb. Určitá disproporce ve vývoji hospodaření Frekvence 1 je dána nutností vytvářet rezervy na inovaci programu, který je obsahově náročnější a provedené změny mají dlouhodobější dopad,“ dodal.