Google koupil průvodce Frommer's. Rozšíří hledání míst
Značka Frommer's je známá především díky tištěným cestovatelským příručkám, které společnost vydává už několik desítek let a které konkurují zejména slavné značce Lonely Planet. Nabízí ale také množství digitálních aktivit. Webová služba umožňuje bookování letenek nebo informace o cestách, k dispozici jsou mobilní aplikace a také digitální verze průvodců pro iPad a iPhone.
Některé z těchto služeb tak Google může využít například ve službě Flight Search pro vyhledávání informací o letech a bookování letenek. Prioritou v tomto obchodu ale pro Mountain View hrají především informace o mnoha místech po celém světě.
Informace o všech relevantních místech
U uživatelů čím dál více roste obliba hodnocení různých míst, které navštívili, ať už to jsou restaurace, hotely, kavárny a mnohé další. Mohou si prohlédnout hodnocení ostatních uživatelů, přečíst komentáře a různá doporučení, což pak usnadňuje výběr toho, jaká místa navštívit například při plánování dovolené. Všechny tyto funkce jsou pak dostupné z chytrých mobilních zařízení, díky čemuž je možné sbírat informace o místech kdekoliv.
Google se sada těchto funkcí snaží rozjet se svým projektem Places (Místa), které jsou součástí sociální platformy Google+, ale i služby Google Maps. Firma už zhruba před rokem koupila společnost Zagat, díky které získala síť pro hodnocení restaurací. Frommer's k tomu přidá také mnohá další místa po celém světě. „Nemůžeme se dočkat, až díky nové akvizici prozkoumáme všechna relevantní místa na světě,“ píše v prohlášení zástupce Googlu. Podle jeho slov má dojít k postupnému propojení týmů Zagat a Frommer's.
Rozdíly mezi oběma zakoupenými společnostmi ale jsou. Zatímco funkce Zagatu umožňují především tvorbu uživatelského obsahu, Frommer's zaměstnává řadu profesionálních autorů, kteří informace o místech sepisují. Google prozatím neoznámil přesné kroky integrace, stejně jako neinformoval o tom, zda ponechá výrobu tištěných příruček.
Vyhledávání informací o místech patří do skupiny tzv. geolokačních služeb, se kterými si Google hraje už delší dobu díky projektům jako Latitude nebo Offers. Tyto služby mají být velice důležité v budování mobilních platforem a služeb a je zde možné cílit lokální reklamy. Podobně přemýšlí také Facebook, ale i Microsoft a mnozí další.
Pro Google se zdají být funkce spojené s lokacemi důležité, v roce 2009 totiž nabízel půl miliardy dolarů za společnost Yelp, jejíž zástupci tehdy nabídku odmítli. Dnes se Yelp obchoduje na burze a hodnota jeho akcií při včerejším obchodování vlivem oznámené koupě Frommer's spadla o téměř 8 procent. Téměř 5 procent si pak odepsal také TripAdvisor.
Obě společnosti Googlu svými funkcemi přímo konkurují. Yelp je populární právě v hodnocení míst a TripAdvisor slouží k plánování a hodnocení cest. Také v Česku fungují podobné projekty. V případě restaurací a kaváren je populární zejména Scuk.cz.