Historický průlom: NBA povolila reklamu na dresech

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Ildar Sagdejev, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Vedení basketbalové soutěže NBA ve spolupráci s majiteli klubů rozhodlo o tom, že na týmových dresech se může objevit reklamní logo. Projekt se spustí od sezony 2017/2018. Jedná se o historický průlom. Zatímco v Evropě jsou reklamní loga na dresech běžnou věcí, severoamerické sporty si své dresy udržovaly čisté. NBA je tak první soutěží v Severní Americe, která umístí na své dresy reklamu.

Dá se očekávat, že další soutěže budou následovat. Hokejová NHL již například povolila, že se na dresech bude smět objevit logo jejich výrobce.

Umístění reklamy však bude mít přísná pravidla. Regule jasně stanovují, kde a v jaké velikosti se smí logo objevit. Umístěno bude na levém rameni z přední strany a jeho velikost může být maximálně 2,5 krát 2,5 palce, to znamená asi 6,35 krát 6,35 centimetru.

Každý tým si může prodat tuto reklamní plochu sám. Ponechat si může polovinu zisku, druhou polovinu zinkasuje soutěž. Ta očekává, že jí tento krok přinese ročně zisk kolem 100 milionů dolarů.

Pilotní projekt se zatím spouští na tři sezony. Finanční detaily nebyly zveřejněny, ale analytici znalí severoamerického trhu dle agentury Reuters očekávají, že sponzoři zaplatí za rok mezi čtyřmi až osmi miliony dolarů.

Nejdražší reklamy na dresech (vše fotbal)
Klub