Hudební průmysl v USA poprvé vydělal víc na streamingu než na CD

Jak uvádí RIAA, od roku 2011 se počet předplatitelů streamingu v USA ztrojnásobil. V roce 2014 vzrostl v USA počet předplatitelů služeb jako Deezer, Spotify, Pandora o 26 procent. Celkově jich je 7,7 milionu.
Stahování kleslo, vinyly stále rostou
Více než třetinou se na příjmech hudebního průmyslu v USA podílí stahování hudby. V roce 2014 přineslo společnostem 2,59 miliardy dolarů, což je meziroční pokles 8,7 procenta. Zatímco singly se prodávaly meziročně o 10 procent více, prodeje celých hudebních alb poklesly o 6,6 procenta. Pokles prodaných digitálních alb je právě důsledkem rozšíření streamovacích služeb.
„Hudební průmysl pokračuje ve své transformaci,“ komentuje výsledky Cary Sherman, generální ředitel společnosti RIAA. „Nahrávací společnosti se staly digitálními hudebními firmami, více než dvě třetiny svých příjmů totiž získávají z různých digitálních formátů,“ vysvětlil.
Vinyly stále zažívají svou renesanci
Soustavný růst lze pozorovat u vinylových desek. Prodeje vinylových singlů vzrostly v USA o 99,2 procenta. Celkově vygenerovaly 5,9 milionu dolarů. Klasických LP desek se prodalo za 314,9 milionu dolarů, což je meziroční nárůst o 49 procent.
Celkové tržby amerického hudebního průmyslu dosáhly na 6,97 miliardy dolarů. Stagnují tak už pátý rok po sobě.
Jiří Matzner: Streamovací služby snižují pirátské aktivity