Instagram utržil na reklamě víc než YouTube, skupině Facebook přinesl přes čtvrtinu byznysu

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace Zdroj: Michal Tomeš, E15

Mobilní aplikace
Mobilní aplikace
Facebook
Logo Facebooku na obrazovkách burzy Nasdaq
5
Fotogalerie

Aplikace na sdílení fotek a videí Instagram vygenerovala loni z reklamy přibližně 20 miliard amerických dolarů. Její mateřské společnosti Facebook tím přispěla do celkových příjmů podstatným dílem.

Výši tržeb sdělili serveru agentury Bloomerg zaměstnanci společnosti. Vedení neoficiální informaci dosud nekomentovalo. Aplikace se stala součástí impéria Marka Zuckerberga v roce 2012 za 715 milionů dolarů. 

Zatímco růst prodejů reklamy na Facebooku dlouhodobě stagnuje, Instagram se pro budoucnost celé skupiny stává čím dál důležitější.

Tržby, které Instgram vygeneroval z inzerce, už jsou vyšší než tržby sítě YouTube. Ta mateřské společnosti Google, respektive Alphabet Inc. přinesla za loňský rok 15,1 miliardy dolarů.

Instagram má aktuálně více než miliardu uživatelů. Ještě v roce 2012 přitom nebyl nastaven tak, aby přinášel peníze z reklamy. Aktuálně funguje stejně jako Facebook – reklamu prodává jako běžné příspěvky. Do rodiny známých služeb pod hlavičkou skupiny Facebook patří také aplikace WhatsApp.