Kellner usiluje o balkánské televize, tvrdí místní média

PPF je po nedávném převzetí balkánských telekomunikačních operátorů stále při chuti. A opět by chtěla investovat na jihovýchodě Evropy, píše Balkan Investigative Reporting Network (BIRN), podle níž je česká investiční skupina mezi zájemci o převzetí kabelového operátora a mediální společnosti United Group. PPF zprávu odmítla komentovat.

Investiční skupina Petra Kellnera je podle zdrojů BIRN jedním z uchazečů, kteří budou v tomto týdnu jednat o převzetí United Group. Dalšími zájemci jsou podle dřívější zprávy agentury Reuters evropské investiční fondy Cinven a BC Partners. V průběhu září by pak o novém vlastníkovi měla rozhodnout aukce. Cena by se podle zdrojů BIRN mohla pohybovat kolem tří miliard eur (77 miliard korun).

United Group je největším kabelovým operátorem v Srbsku, kabelové sítě provozuje také v Bosně a Hercegovině, Černé Hoře a Slovinsku. V Nizozemsku registrovaná společnost vlastní také několik televizních stanic včetně zpravodajské televize N1 TV, která spolupracuje s CNN a vysílá v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku a Srbsku. Většinovým vlastníkem United Group je americká investiční společnost KKR.

PPF odmítla potvrdit či vyvrátit, zda se jednání o převzetí United Group účastní. „Spekulace trhu nekomentujeme,“ reagovala na dotaz E15.cz stručně tisková mluvčí skupiny PPF Zuzana Migdalová.

Česká investiční skupina se v březnu dohodla na převzetí středoevropských a východoevropských telekomunikačních firem, které původně patřily norskému Telenoru. Za mobilní operátory v Maďarsku, Bulharsku, Černé Hoře a Srbsku zaplatila 2,8 miliardy eur (téměř 72 miliard korun).

Podle Eriky Luzsiczy, ředitelky poradenské společnosti Axocom, by tak další investice PPF do blízkých odvětví dávala smysl. „Pokud se někdo rozhodne vstoupit do televizního a telekomunikačního byznysu, vyplatí se v dlouhodobém horizontu vytvořit silnou mediální skupinu napříč regiony. Tedy nakoupit další firmy a vytvořit kompaktní portfolio s co nejširší základnou zákazníků. Právě střední a východní Evropa má k tomu dobré předpoklady a zejména potenciál k dalšímu obchodnímu rozvoji,“ uvedla s tím, že na trhu je v současnosti dostatek volných peněz a podobná akvizice by tak ze strany PPF nebyla velkým překvapením.

Že je PPF připravena investovat do médií ve střední a východní Evropě, dokládá i únorová dohoda o převzetí bulharské mediální jedničky Nova Broadcasting Group. Transakci v hodnotě 4,8 miliardy korun v červenci sice zablokoval mistní antimonopolní úřad, PPF se ale nevzdává a rozhodnutí regulátora napadla u bulharského Nejvyššího správního soudu.