LG zakončilo rok ztrátou, mobilní divizi se ale daří lépe

LG

LG

Jen mírné zlepšení z hlediska hospodaření přinesl závěr roku 2011 pro jihokorejskou společnost LG. Celá korporace sestávající z několika divizí (domácí zábava, mobilní komunikace, domácí spotřebiče, energie a klimatizace) vykázala za poslední čtvrtletí minulého roku čistou ztrátu 112 miliard korejských wonů (zhruba 76 milionů eur). Mobilní divize však skončila (i když se slabým) provozním ziskem 12 miliard wonů.

Korejcům se v tradičně prodejně silnějších měsících říjen až prosinec podařilo prodat 17,7 milionu mobilů, což je o 3,4 milionu méně než v předchozím čtvrtletí, ale díky většímu podílu smartphonů (LG přesné číslo neuvádí) se podařilo navýšit tržby na 2,78 bilionu wonů.

Podle statistik společnosti se dařilo zejména prémiovému modelu LG Optimus LTE, který firma prodává zatím jen na domácím a americkém trhu. I v letošním roce chce LG posilovat portfolio smartphonů a má v plánu se zaměřit hlavně na strategické trhy, které již pracují se sítěmi LTE.