Microsoft kvůli neefektivitě chystá propouštění. V Česku není jasno

Microsoft, Steve Ballmer

Microsoft, Steve Ballmer Zdroj: CTK

Velkolepé marketingové projekty Microsoftu nemají takovou návratnost, jakou by si vedení představovalo. Mělo by tak dojít k propouštění stovek lidí.

Microsoft chystá další větší propouštění. Tentokrát by se mělo dotknout několika stovek interních a externích zaměstnanců marketingu v pobočkách po celém světě. Podle prozatím neveřejných informací není šéf firmy Steve Ballmer spokojený s návratností nákladných propagačních kampaní z posledních měsíců. Škrty by se mohly dotknout také české pobočky.

Podle informací bloggerky Mary Jo Foley by se škrty měly dotknout až 40 procent zaměstnanců divize Central Marketing Group (CMG). To by v přepočtu na podrobnější čísla dělalo zhruba 600 interních zaměstnanců a více než 2 tisíce spolupracovníků. Finální rozhodnutí má padnout během následujících 30 dnů.

V Česku zatím není jasno

Podle zdrojů E15.cz by se celá situace mohla s odstupem několika týdnů až měsíců dotknout také tuzemské pobočky Microsoftu, zatím ale není nic jisté. Situaci lze odvodit například od poslední restrukturalizace consumer divize. „Centrála tehdy oznámila propouštění lidí po celém světě a k nám do Česka toto rozhodnutí doputovalo až po několika měsících,“ sdělil mi můj zdroj. V pražských kancelářích Microsoftu pracují v marketingovém oddělení pouze jednotky lidí.

Microsoft za fiskální rok 2011 utratil za propagační aktivity 13,9 miliardy dolarů (meziroční nárůst o 5,5 procenta) z celkového příjmu bezmála 70 miliard dolarů. Firma v loňském roce mohutně propagovala nejenom Windows 7, Kinect pro Xbox 360, ale také stále prodělečné internetové služby v čele s Bingem a nově také mobilní operační systém Windows Phone. Rozsáhlá předvánoční kampaň . Tuzemské výdaje na marketing však firma neuvádí, stejně jako jakékoliv další podrobnosti o lokálním hospodaření.

V současné době můžete v Česku narazit na billboardy propagující například funkci pinning kombinující možnost Internet Exploreru 9 a Windows 7, kterou se Microsoft snaží tlačit i skrze partnery. Jak je ale efektivní, není jasné. Možná příliš ne.V současné době můžete v Česku narazit na billboardy propagující například funkci pinning kombinující možnost Internet Exploreru 9 a Windows 7, kterou se Microsoft snaží tlačit i skrze partnery. Jak je ale efektivní, není jasné. Možná příliš ne. | Jan Sedlak

Český Microsoft často využívá k reklamní spolupráci armádu svých partnerů. Pokud například výrobci chtějí propagovat své notebooky, Microsoft uhradí část kampaně výměnou za to, že na billboardech a dalších materiálech budou uvedeny Windows 7. V současné době je možné zaregistrovat kampaň na spotřebitelské produkty.

Přes externí zdroje firma v Česku pracuje nejenom se samotným marketingem, ale také v oblasti PR. Kromě menšího interního PR týmu využívá Microsoft služeb agentury Neopublic (především serverové produkty, Windows, Windows Phone a další) a Xbox 360 pak spadá pod PR giganta AMI Communications.

Další z početných reklamních aktivit Redmondu v našich luzích a hájích. Nudíte se na pražském letišti před odletem? Zaskotačte si u Kinectu.Další z početných reklamních aktivit Redmondu v našich luzích a hájích. Nudíte se na pražském letišti před odletem? Zaskotačte si u Kinectu. | Jan Sedlak

Dá se předpokládat, že Microsoft na konec letošního roku naplánuje obrovskou kampaň na Windows 8 a spolu s partnery bude chtít komunikovat nové možnosti – především využití na tabletech a v ultraboocích.