Ministerstvo práce má nového operátora, volá výrazně levněji

Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) dokončilo obří telekomunikační tendr, v kterém hledalo mobilního operátora pro téměř 5000 služebních telefonů. Z otevřeného výběrového řízení, kde jediným rozhodovacím kritériem byla cena, vzešla vítězně společnost Vodafone.

Ministerstvo a jemu podřízené organizace díky změně mobilního operátora výrazně ušetří. Dosavadní roční náklady na provoz přibližně pěti tisíc SIM karet dosahovaly téměř 21 milionů korun ročně bez DPH, nově to bude asi 6 milionů korun za rok. Úspora nákladů tak dosahuje téměř 70 procent.

Podle Viléma Hermana, ředitele společnosti Anderson Consulting, která výběrové řízení pro MPSV koordinovala, dosáhlo ministerstvo na takové ceny především kvůli objemu tendru. „Pro ústřední orgány státní správy je výhodné centralizovat poptávku za všechny podřízené organizace a využít institut centrálního zadavatele. Zejména hlasové telekomunikační služby jsou dnes typickou komoditou, kde lze při správném nastavení soutěžních parametrů a sjednocení těchto služeb dosáhnout relativně rychle významných úspor,“ vysvětluje Herman.

Samotné ministerstvo dosud využívalo služby operátora O2, z předloňského zjištění týdeníku Euro například vyplynulo, že průměrná útrata tehdy dosahovala 350 korun. Díky centralizaci nákupu, a připojení podřízených organizací – například České správy sociálního zabezpečení, Úřadu práce ČR, ale i menším ústavů sociální péče – by se měla průměrná útrata nově pohybovat na třetině sumy, tedy kolem stokoruny měsíčně za jeden služební telefon.

„V rámci resortu bylo využíváno služeb více operátorů, což limitovalo dosažení maximální objemové slevy a komplikovalo nastavení služeb. Moderní tarifní struktura, která vzešla z výběrového řízení, zajistí nejen úsporu nákladů, ale i jednodušší správu služeb,“ říká David Novák, ředitel odboru centralizovaného zadávání.