Návštěvnost webů v Česku bude dál měřit Gemius | E15.cz

Návštěvnost webů v Česku bude dál měřit Gemius

ilustrační foto
ilustrační foto
• 

sal

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Návštěvnost českého internetu bude dál měřit polská společnost Gemius. Ta sice prohrála v květnovém tendru s americkou firmou ComScore, jenže Američané nebyli schopni splnit některé požadavky, a tak dnes Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) odstoupilo od původního kontraktu na měření návštěvnosti. Gemius, který sčítal návštěvnost prostřednictvím projektu NetMonitor v předešlých pěti letech, bude měřit návštěvnost další tři roky.

S původním vítězem tendru SPIR připravoval metodiku měření od června letošního roku. Řádné měření návštěvnosti web stránek, streamovaného obsahu a měření mobilní návštěvnosti mělo být spuštěno na začátku příštího roku.

„Bohužel po detailním prostudování metodiky a technologie měření comScore jsme zjistili, že některé naše požadavky nemohou být v očekávaném termínu splněny,“ uvedla výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

„ComScore má ve svém portfoliu řadu zajímavých a progresivních služeb. Na druhou stranu, některé naše dosavadní služby, na které jsou naši zákazníci zvyklí, bychom nebyli jejím prostřednictvím schopni dodávat, proto volíme na následující vlnu měření NetMonitor spolupráci se stávajícím dodavatelem, společností Gemius,“ dodala.

Gemius květnový tendr prohrál zejména proto, že se v předchozích pěti letech, kdy měření zajišťoval, dopouštěl častých chyb, například v prosinci loňského roku vydal špatná data a následná oprava opět obsahovala chyby. Správná byla až třetí verze. Také mu byl vyčítán pasivní přístup k měření přístupů z mobilů a tabletů.

Od nové vlny měření si sdružení slibovalo zapojení hlavních zahraničních internetových médií do projektu, například společnosti Google, která se nyní NetMonitoru neúčastní. Očekávalo také zahrnutí nových technologií, jako jsou čtečky nebo tablety do měření, zvýšení povědomí o českém internetovém trhu pro nadnárodní inzerenty a v důsledku vyšší výdaje do internetové reklamy v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 60 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC, poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás a je samoregulátorem audiovizuálního obsahu.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu

v kategorii zpravodajství.

Autor: sal

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah