Nové Události ČT se nechytly – diváků ubývá

Události ČT

Události ČT Zdroj: CT

Nové zpravodajské Události vysílá Česká televize měsíc, ale získat větší divácký zájem se jí za tuto dobu nepodařilo. Uvedl to server Aktuálně.cz. Podle údajů společnosti Mediaresearch, které má Aktuálně.cz k dispozici, podíl hlavní zpravodajské relace České televize na sledovanosti klesl proti březnu o procento.

Když se Události v neděli 1. dubna poprvé vysílaly z nového studia, sledoval je na ČT1 a ČT24 zhruba milion diváků. V prvním měsíci vysílání sledovalo nové Události na obou programech v průměru 736 tisíc diváků při podílu na sledovanosti 22,17 procenta. „Nepředpokládali jsme nějaké skokové zvýšení sledovanosti nových Událostí,“ řekl serveru ředitel zpravodajství České televize Zdeněk Šámal.

O dalších novinkách ČT si přečtěte zde:

České televizi se dlouhodobě daří oslovovat víc diváků o víkendu, což se potvrdilo i v dubnu, kdy sledovanost překročila 800 tisíc diváků. Nejvyšší průměrná sledovanost za oba víkendové dny byla 21. a 22. dubna, kdy se na Události dívalo 890 tisíc diváků při podílu na vysílání 28 procent.

Jenže, ve stejný víkend se na Televizní noviny na TV Nova dívalo více než 1,8 milionu lidí. Zprávy na Primě měly o něco nižší sledovanost než Události ČT, uvedlo Aktuálně.cz.

Generální ředitel České televize Petr Dvořák v polovině dubna řekl, že nepovažuje novou podobu Událostí za definitivní. Dodal, že pořad chce vyhodnotit za tři až šest měsíců. S plánem změnit zpravodajství Dvořák loni do České televize nastupoval. Za cíl tehdy vytkl, aby nové Události měly podíl na sledovanosti kolem 33 procent.