Časopis už před časem v souvislosti s cenami mobilních operátorů zprovoznil na svých internetových stránkách srovnávač mobilních tarifů a jejich podmínek. Podle listopadové aktualizace ceníků operátoři nezlevnili, uvedl dTest.
„Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu,“ uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička. Podle něj podobně zdražil i T-Mobile, který se prý ale „výhodností zdražení nechlubí“.
Společnost Telefónica se proti tvrzením dTestu ohradila, podle ní dTest špatně interpretoval údaje z jejího ceníku.Mluvčí firmy Hany Farghali sdělil, že dTest nesrovnával nynější slevy operátora s ceníkem platným od 1. listopadu, ale se zaváděcím ceníkem, který platil jen do konce léta. Proti ceníku platnému od září byla podle mluvčího snížena cena u dvou tarifů, u dalších dvou zůstala stejná, přičemž u jednoho z nich se však zvýšil limit pro stahování dat z internetu.
Borovička poukazuje i na to, že lze najít rozdíly mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky operátorů. Například O2 na svých stránkách podle Borovičky uvádí k tarifům řadu výhod, nový ceník už nikoliv. Při jejich srovnání tak lidé dojdou k různým počtům volných minut a sms zpráv.
Podle Borovičky si zákazníci na poradenské lince dTestu také stěžují, že od operátorů dostávají jiné informace, než jaké mají poté ve smlouvách. „Zde se opět jedná o porušení zákona,“ upozornil Borovička.