Operátoři zdražili volání, inzerují ale výhody

Předvánoční nabídky některých mobilních operátorů nejsou tak výhodné, jak slibuje jejich reklama. Upozornil na to spotřebitelský časopis dTest, podle kterého například Telefónica O2 zdražila některé tarify až o 46 procenta, přesto je inzeruje jako zvýhodněné. Časopis našel nesrovnalosti i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky operátorů a předal kvůli tomu podnět Českému telekomunikačnímu úřadu, sdělili zástupci časopisu.

Časopis už před časem v souvislosti s cenami mobilních operátorů zprovoznil na svých internetových stránkách srovnávač mobilních tarifů a jejich podmínek. Podle listopadové aktualizace ceníků operátoři nezlevnili, uvedl dTest.

„Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu,“ uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička. Podle něj podobně zdražil i T-Mobile, který se prý ale „výhodností zdražení nechlubí“.

Společnost Telefónica se proti tvrzením dTestu ohradila, podle ní dTest špatně interpretoval údaje z jejího ceníku.Mluvčí firmy Hany Farghali sdělil, že dTest nesrovnával nynější slevy operátora s ceníkem platným od 1. listopadu, ale se zaváděcím ceníkem, který platil jen do konce léta. Proti ceníku platnému od září byla podle mluvčího snížena cena u dvou tarifů, u dalších dvou zůstala stejná, přičemž u jednoho z nich se však zvýšil limit pro stahování dat z internetu.

Borovička poukazuje i na to, že lze najít rozdíly mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky operátorů. Například O2 na svých stránkách podle Borovičky uvádí k tarifům řadu výhod, nový ceník už nikoliv. Při jejich srovnání tak lidé dojdou k různým počtům volných minut a sms zpráv.

Podle Borovičky si zákazníci na poradenské lince dTestu také stěžují, že od operátorů dostávají jiné informace, než jaké mají poté ve smlouvách. „Zde se opět jedná o porušení zákona,“ upozornil Borovička.