Podnikatel Zach sloučí ztrátová rádia Hey

Prodělečné hospodaření skupiny rádií Hey nutí většinového majitele, mediálního podnikatele Ivana Zacha, šetřit. Rozhodl se proto sloučit čtyři držitele lokálních licencí Hey do jedné, již existující firmy Star Promotion. Zaniknou tak společnosti Fajront BS (pět licencí rádií Hey na severu Moravy), Rádio Profil (sedm rádií Hey Profil převážně ve východních Čechách), Pražské inforádio (Radio Hey Praha) a Rádio Podještědí (čtyři rádia Hey v severních Čechách).

Zach, který vlastní i poloviční podíl v televizi Prima, musí reagovat na narůstající kumulovanou ztrátu seskupení Hey. Ta souvisí s poklesem trhu rádiové reklamy v uplynulých dvou letech. V roce 2010 měla podle informací deníku E15 skupina rozhlasových stanic celkovou účetní ztrátu přes deset milionů korun. O rok dříve to bylo asi 14,5 milionu korun.

Celý proces čeká ještě na posvěcení od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). „Cílem připravované fúze je optimalizace nákladů i řízení. Po obdržení souhlasu RRTV bude projekt fúze realizován v nejkratším možném čase,“ uvedl Luboš Jetmar, výkonný šéf GES Media Asset, která rádia Hey spoluovládá prostřednictví sítě firem Radio Asset, Hey Média a InFin.

Nepříliš příznivý vývoj ukazatelů licenčních společností je vidět z účetních závěrek za rok 2010. Firma Rádio Profil vykázala ztrátu přes 76 tisíc korun, Rádio Podještědí pak více než minus 16 tisíc korun. To jsou sice drobné peníze, varující je ale objem neuhrazených ztrát minulých let – u čtyř zanikajících licenčních společností činí dohromady 14,6 milionu korun.

Manažeři rádiových operací Ivana Zacha si slibují obrat k lepšímu nejen od snižování nákladů a oživení trhu s reklamou, ale i od rozšíření pokrytí signálem. Bez toho bude obtížné dosáhnout příznivějších výsledků, uvádí ve výroční zprávě Radio Asset za rok 2009. Záměr se však zatím nedaří úplně dotáhnout do konce. „Pracujeme na vyhledání volných frekvencí ve vybraných lokalitách a budeme žádat RRTV o jejich přidělení,“ reagoval trochu neurčitě Jetmar.