Podrobná data o klientech sbírají a analyzují už i menší firmy

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Poptávka po softwaru na správu zákaznických dat roste meziročně o desítky procent.

Už také malé a střední podniky chtějí mít podrobný přehled o svých zákaznících. Systémy pro řízení vztahů s klienty, takzvané CRM, jsou tak na trhu v současné době takřka vzácné zboží. Pomáhá tomu i stále rostoucí trend digitalizace a příznivá ekonomická situace.

Jak deníku E15 potvrdilo několik oslovených softwarových společností, poptávka meziročně roste o desítky procent. „I díky tomu se nám obrat zvýšil za poslední rok o čtyřicet procent,“ tvrdí marketingový manažer společnosti Raynet Václav Prak. O čtvrtinovém růstu obratu hovoří také šéf společnosti Algotech František Zeman. Jeho podnik proto v dubnu přistoupil k akvizici konkurenční firmy Sugar factory, která se specializovala na vývoje CRM. „To byl krok správným směrem,“ uvádí Zeman s tím, že od té doby se jeho IT pracovníci nezastavili.

Manažeři oslovených technologických firem se shodují, že stále více lidí ve vedení i menších podniků, si uvědomuje, že spravovat databázi klientů mimo specializovaný software je neefektivní a rizikové. Kromě toho s tím, jak je na pracovním trhu obrovský nedostatek programátorů, roste výrazně zájem o předem připravené platformy CRM, do kterých se firma registruje, tedy za předpokladu, že nevyžaduje speciální úpravy.

To, že firmy musejí znát minulé chování svých zákazníků a na jeho základě předvídat, jak se bude chovat v budoucnu, předpokládá pro poskytovatele softwaru dobré časy i v budoucnu. „Nemám obavu, že bychom příští dva roky v tomto ohledu neměli co dělat,“ říká František Zeman z Algotechu. „Zájem o CRM bude dál pokračovat,“ přidává se také šéf společnosti Easy Software Ondřej Šťovíček, jehož firma se zaměřuje na B2B segment. Právě tam mají firmy díky solidnímu výkonu ekonomiky vyšší rozpočty. „Pak zejména v oblasti marketingu pociťují naši klienti stále silnější potřebu automatizovat procesy,“ uzavírá Šťovíček.