Prodej tabletů v Česku má letos růst o třetinu
Dřívější výrazná dominance Applu, který kategorii tabletů vytvořil, postupně slábne. Letos firma vsadila na vylepšený iPad 3, který se začne v pátek ráno prodávat v Česku a v dalších 24 zemích.
Apple zahájil prodej nového iPadu v prvních 11 zemích minulý pátek a do pondělka prodal tři miliony zařízení, což představuje dosud nejrychlejší start prodeje iPadů. Nový iPad 3 má proti starším modelům rychlejší dvoujádrový procesor, mnohem ostřejší displej a lepší fotoaparát a podporuje také rychlé mobilní sítě LTE.
Doporučená cena pro Česko se pohybuje od 12 290 korun za 16 GB verzi s Wi-Fi, až po 19 890 korun za verzi s pamětí 64 GB a rychlým mobilním připojením. Ve Spojených státech se začal prodávat minulý týden za 499 dolarů, tedy zhruba 9290 korun.
Samsung bude iPadu konkurovat nabídkou od levných tabletů se sedmipalcovým displejem po desetipalcová zařízení, kam patří i nedávno představená novinka Galaxy Note 10.1.
„V tomto relativně novém a velmi progresivním segmentu trhu vidíme velký potenciál v oslovení nejen stávající, ale především nové skupiny zákazníků a k tomu budeme přizpůsobovat i naše portfolio tabletů,“ uvedl produktový manažer Samsungu Zdeněk Paškevič.
Nezahálí ani další značky, například Acer chystá v květnu uvést tablet s rozlišením full HD a představení vlastního tabletu se čeká i od Nokie.
Podle analytické firmy Gartner se letos prodej tabletů v regionu východní Evropy zdvojnásobí na 4,8 milionu zařízení. Průměrná cena má klesnout o 14 procent na 405 dolarů.