Publicis a Omnicom vytvoří největší reklamní gigant světa

Šéf Publicis Group Maurice Levy podepisuje fúzi s šéfem Omnicom Group Johnem Wrenem

Šéf Publicis Group Maurice Levy podepisuje fúzi s šéfem Omnicom Group Johnem Wrenem Zdroj: Profimedia.cz

Francouzská reklamní agentura Publicis se sloučí se svým americkým rivalem Omnicom. Vznikne tak největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou přes 35 miliard dolarů, což je téměř 700 miliard korun. Firmy ve společné tiskové zprávě označily fúzy za sloučení rovných, z něhož budou mít citelný prospěch také akcionáři.

Každá ze společností bude v nové skupině Publicis Omnicom Group ovládat 50procentní podíl. Transakce by díky synergickému efektu měla zajistit úspory kolem 500 milionů dolarů. Nově vytvořený podnik bude mít své hlavní kanceláře nadále v Paříži a New Yorku.

Souhrnné tržby obou firmy za loňský rok činily téměř 23 miliard dolarů (zhruba 450 miliard korun). Francouzsko-americká skupina bude zaměstnávat 130 tisíc lidí a s jejími akciemi se bude obchodovat na burzách v New Yorku a Paříži. V tržní hodnotě se dostane podnik nad současnou světovou jedničku WPP, jejíž kapitalizace se pohybuje kolem 24 miliard dolarů.

Pod Publicis Omnicom Group přejdou desítky dceřiných společnosti obou firem. Mezi ně patří světově proslulé agentury BBDO, Saatchi & Saatchi, DDB, Leo Burnett, OMD nebo ZenithOptimedia.

Šéf Publicisu Maurice Lévy fúzi zdůvodnil dramatickými změnami v komunikačním a reklamním průmyslu z posledních let. „Vznikly noví mediální giganti, mohutně vzrostly objemy přenášených dat, rozmazaly se role všech hráčů na trhu a hluboce změnilo se chování zákazníků,“ uvedl Lévy. Z fúze podle něj budou těžit klienti, protože jim skupina bude moci nabídnout nejkomplexnější nabídku analogových i digitálních služeb.

Spojená společnost bude moci snadněji určovat ceny na trhu, což by ale mohlo narazit u antimonopolních úřadů v USA a v Evropě. Šéfové obou skupin nicméně vyjádřili přesvědčení, že regulační orgány jejich spojení schválí. „Neočekáváme nic, co by nám zabránilo v uskutečnění plánu,“ řekl šéf Omnicomu John Wren na tiskové konferenci. Odhadl, že souhlas bude fúze potřebovat ve 41 až 46 zemích světa.

Záměr už jednomyslně schválily správní rady obou firem. Proces sloučení by měl být dokončen ještě do konce letošního roku, nejpozději ale v prvním čtvrtletí roku příštího.