Rádio Impuls loni navzdory poklesu trhu udrželo zisk

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Společnost Londa, vlastník licence k vysílání nejposlouchanější tuzemské rozhlasové stanice Rádio Impuls a také k pražské stanici RockZone, loni dosáhla zisku 78,1 milionu korun. Je to o dvě desetiny procenta více než o rok dříve. Londa udržela zisk i přes pokles rozhlasového trhu s reklamou, který způsobil i snížení jejích tržeb o 3,6 procenta na 311 milionů korun. V letošním roce ale kvůli dalšímu poklesu reklamy očekává pokles zisku.

Podle propočtů agentury Admosphere loni firmy utratily v ceníkových cenách bez slev, bonusů a barterů za reklamu na některé z tuzemských rozhlasových stanic 1,12 miliardy korun, což je o 12,5 procenta méně než předloni.

„Mírný pokles tržeb Rádia Impuls v roce 2011 je jednoznačně způsoben poklesem celého reklamního trhu. Rádio Impuls dokázalo negativnímu trendu odolávat lépe než řada menších rádií. Ve spojení s efektivním řízením se nám podařilo pokles tržeb kompenzovat úsporami, které však neznamenaly pokles kvality vysílání,“ uvedl Tomáš Přenosil, PR manažer Impulsu, stanice, kterou si loni ve druhém pololetí podle průzkumu agentur STEM/MARK a Median naladilo v průměru 1,04 milionu
posluchačů denně.

Pokles trhu s rozhlasovou reklamou přitom pokračuje i letos. Podle Admosphere se objem této reklamy v ceníkových cenách za tři čtvrtletí roku snižoval ještě vyšším tempem než za celý loňský rok, a to o 21 procent na 661 milionů korun.

„Tržby celého rozhlasového trhu letos klesají pravděpodobně více než v roce 2011, to je pravda. Pro letošní rok jsme provedli další organizační a obchodní změny s cílem být ještě více imunní proti nepříznivému ekonomickému vývoji. Očekáváme určitý pokles zisku, v porovnání s trhem bychom však měli být úspěšní,“ podotkl Přenosil. „Podle vývoje našich tržeb soudíme, že pokles trhu rozhodně nebude v úrovni 21 procent,“ dodal.

Rozhovor se šéfem Rádia Impuls Jiřím Hrabákem čtěte ve středečním vydání E15