Rána pro Facebook: General Motors u něj končí s inzerováním

Facebook

Facebook Zdroj: profimedia.cz

Americká automobilka General Motors (GM) přestane inzerovat na sociální síti Facebook. Podle agentury Reuters se tak rozhodla kvůli tomu, že její inzeráty zde mají jen malý dopad na spotřebitele. Jako účinnější GM považuje samotný facebookový profil, který si firma ponechá. Z toho ale sociální síť nemá peníze. Podle analytiků je proto rozhodnutí GM první významnou ránou pro obchodní model Facebooku.

Rozhodnutí General Motors zvýrazňuje pochybnosti o tom, zda je skutečně inzerování na sociálních sítích účinnější než reklama v tradičních médiích.

Podle propočtů deníku The Wall Street Journal investovala loni GM do své přítomnosti na Facebooku zhruba 40 milionů dolarů (810 milionů korun). Ale jen asi čtvrtina z této částky však směřovala přímo na nákup inzerátů. Zbývajících 30 milionů dolarů bylo určeno na vytváření obsahu facebookového profilu.

Tento profil, za jehož zřízení se Facebooku neplatí, si GM hodlá ponechat. „Co se týká Facebooku, v současnosti neplánujeme pokračovat v inzerování, ale hodláme setrvat v agresivní strategii, kdy zde představujeme všechny své produkty a značky,“ uvedla společnost. Sociální síť prý považuje za účinný nástroj pro komunikaci se zákazníky.

Facebook se k rozhodnutí GM nevyjádřil. Společnost nicméně zatím nemá nouzi o zájemce o reklamu. Sociální síť zvýšila svou nabídku reklamního prostoru o 25 procent a očekává, že jí to přinese tržby až 15 miliard dolarů. Mezi zájemci o inzeráty na Facebooku také zůstávají jiné velké automobilky, například japonská Subaru či americký Ford, který se v letošním roce dokonce chystá výdaje na reklamu na sociální síti zvýšit.