Rozhlas rozjíždí vlastní prodej reklamy
„Naší vizí je zvýšení výtěžnosti komerčního vysílání. Vývoj trhu je nepříznivý, proto se intenzivně věnujeme revizi stávajícího procesu administrace obchodu,“ uvedl obchodní ředitel ČRo Tomáš Kollarczyk. „Díky novému softwaru se výrazně zkrátí reakční doba „od zadání k odvysílání“.
Český rozhlas dosud nedisponoval žádným softwarovým řešením pro administraci komerčního vysílání a doba zpracování ze strany ČRo u kampaní zadaných klienty či agenturami nebyla podle Kollarczyka odpovídající. Podle návrhu rozpočtu na rok 2012 vedení ČRo předpokládalo, že z reklamy a sponzoringu získá za první pololetí okolo 57 milionů korun (na samotnou reklamu připadá 22 milionů). Realita ale zaostává za tímto plánem o 16,8 milionu korun.
Prodej reklamy Českého rozhlasu zajišťovala do poloviny roku mediální agentura Media Master. Ta však již dlouhodobě neplní nasmlouvané objemy prodejů. ČRo proto přikročil na počátku léta k revizi kontraktu s Media Master. „Smlouva přestala být exkluzivní,“ uvedl Ladislav Musil, náměstek ředitele rozhlasu pro správu a provoz.
Podle zdrojů deníku E15 agentura neplnila nasmlouvaný objem reklamy již minimálně od roku 2010. Tehdy měl doplatek do chybějícího objemu činit asi čtyři miliony korun, když se MM nepodařilo naplnit plán na prodej reklamy o objemu okolo 56 milionů korun. Loni agentura podle výroční zprávy ČRo počítala s prodejem reklamy o objemu skoro 46 milionů, přičemž garantovala 90 procent (41,4 milionu). Konečná bilance však činila jen 33 milionů korun.