Šámal zpravodajství neovlivňoval, hájí svého šéfa část redaktorů ČT | E15.cz

Šámal zpravodajství neovlivňoval, hájí svého šéfa část redaktorů ČT

Zdeněk Šámal
Zdeněk Šámal
• 
ZDROJ: ctk

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Šestnáct redaktorů zpravodajství České televize vydalo prohlášení na podporu ředitele zpravodajství Zdeňka Šámala. Reagují tak na informaci, že by měl být odvolán kvůli údajným zásahům do podoby zpráv. Autoři prohlášení patří mezi 61 redaktorů, kteří už ve čtvrtek odmítli, že by byli v souvislosti se sněmovními volbami vystaveni tlaku či ovlivňování reportáží. Údajné zásahy do zpravodajství naopak kritizovalo 23 zaměstnanců kanálu ČT24.

V dopise zaslaném Radě České televize 23 zaměstnanců ČT24 včetně moderátorky Daniely Drtinové a zástupce šéfredaktora zpravodajství Adama Komerse kritizovalo postup šéfredaktora redakce zpravodajství Petra Mrzeny. Tvrdili, že Mrzena zasahoval do zpravodajství televize ve prospěch prezidenta Miloše Zemana a jeho spřízněné strany SPOZ. Šest desítek redaktorů zpravodajství ČT to následně v dopise generálnímu řediteli ČT Petru Dvořákovi odmítlo.

Šestnáct z nich v dnešním prohlášení uvedlo, že čtvrteční dopis měl být vyjádřením podpory Šámalovi, o němž redakce dostala od nadřízených informaci, že má být kvůli podnětu k Radě ČT v nejbližší době odvolán. Mezi podepsanými jsou moderátorka Zuzana Tvarůžková či reportéři Petr Vašek a Tereza Kručinská, vyplývá z textu prohlášení zveřejněného na serveru Mediář.cz.

„Je ale potřeba také zdůraznit, že v části, která se týká ovlivňování vysílání v době parlamentních voleb a jejich přípravě, si stojíme za svými odvysílanými příspěvky v předvolební době i během volebního vysílání. Nechceme dopustit, aby během takto důležité zpravodajské chvíle bylo zpravodajství z naší strany považováno za zmanipulované,“ píše se ve dnes zveřejněném prohlášení. Šestnáctka jeho signatářů také upozornila, že čtvrteční dopis byl určen výhradně řediteli Dvořákovi.

Původní stížností podepsanou mimo jiné Drtinovou a Komersem se bude zabývat Rada ČT ve středu 6. listopadu. Jména dalších signatářů zná pouze předseda rady Milan Uhde, kvůli obavám z pomsty je nechtěli zveřejnit. Vedení televize chce stížnost nechat posoudit nezávislým auditorem.

Drtinová dnes v rozhovoru na serveru Aktuálně.cz uvedla, že podnět k radním vznikl kvůli Mrzenovi a v žádném případě nebyl namířen na práci Šámala. „Stížnosti, které jsme my z různých stran dostávali a které jsme důkladně mapovali a sledovali, všechny ukazovaly na Petra Mrzenu,“ řekla. Situaci ve zpravodajství ČT prý nevnímá jako „nějaký souboj 61 proti 23“.

Na serveru iDnes později Drtinová uvedla, že počítá s tím, že v ČT by mohla skončit. „Opravdu ale věřím tomu, že teď se možná rozhoduje o charakteru veřejné služby v televizi na dlouhou dobu a nemám problém s tím dát do toho svoje jméno,“ dodala.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah