SAP kupuje SuccessFactors za 3,4 miliardy dolarů

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: SAP

Německý výrobce podnikového softwaru SAP se dohodl na koupi americké softwarové firmy SuccessFactors za 3,4 miliardy dolarů (zhruba 64 miliard korun). Společnost tím udělala nejnovější výpad v dlouhém boji s hlavním rivalem, americkou společností Oracle, a důležitý krok v expanzi do "cloud" technologií, které umožňují dodávat softwarové služby přes internet.

„Akvizicí SuccessFactors získává SAP mnohem silnější pozici v aplikacích pro lidské zdroje a stvrzuje odhodlání držet se svého klíčového podnikatelského modelu 'softwaru jako služby',“ řekl agentuře Reuters analytik Paul Hamerman z výzkumné skupiny Forrester. „Cloud je jádrem budoucího růstu SAP a spojení týmu SuccessFactors s technologií SAP vytvoří vůdčí sílu v celém tomto oboru,“ prohlásil ve firemním sdělení výkonný šéf SAP Bill McDermott.

SAP nabídl za akcii SuccessFactors 40 dolarů, což je více než 50 procent nad páteční tržní cenou i nad průměrnou cenou za poslední měsíc. Za firmu, která loni vykázala tržby 206 milionů dolarů při ztrátě 12,5 milionu dolarů je to tolik, že konkurenční nabídka na americkou firmu se podle analytiků s největší pravděpodobností neobjeví.

SuccessFactors vyvíjí software se zaměřením na „lidské zdroje“ a její programy firmám usnadňují organizovat vztahy se zaměstnanci, především hodnotit jejich výkonnost. Firma má 3500 firemních zákazníků a letos čeká růst tržeb o 60 procent.

Transakce pomůže SAP zmírnit zaostávání na poli dynamicky rostoucích „cloud“ technologií, které firmám šetří zdroje tím, že jim umožňují ukládat data a procesy na vzdálených serverech poskytovatelů těchto služeb. SAP v tomto oboru ztrácí na Oracle, který v říjnu koupil výrobce „cloud“ softwaru pro firemní zákaznické služby RightNow za 1,5 miliardy dolarů.